تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۳۷۳۹

مراسم هیئت هفتگی حسینیه جلوه برگزار شد

مراسم هیئت هفتگی حسینیه جلوه برگزار شد
مراسم هفتگی حسینیه جلوه با حضور جمعی از محبیت اهل بیت(ع) برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی سخنرانی کرد و کربلایی امیر کرمی به مداحی و روضه خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی را بخوانید؛

_ اگر کسی بخواهد از قرآن استفاده کند باید از حدیث استفاده کند.همان طور که آثار معنوی پیامبر را از بین بردند آثار مالی پیامبر را از بین بردند. یکی از این آثار مالی فدک است.

_در کتابی آمده که بعد از استدلال قوی علی و فاطمه خلیفه طی نامه ای فدک را به فاطمه برگرداند ولی عمر دخالت کرد و حکم برگرداندن فدک را پاره کرد. این چیزی است که در تاریخ آمده است.

_ اهل سنت در کتاب صحیح بخاری دوازده قطعه تاریخی را تحت عنوان روایت نقل می کنند که آنها ابابکر را از پیامبر مهم تر می دانند.آنها می گویند که اگر پیامبر نفر دوم نبود به اشتباه می افتاد. آنها با بنیان پیامبر مشکل دارند. من و تو پیامبر را مهم تر می دانیم چون تابع قرآن هستیم.کتاب صحیح بخاری نزد اهل سنت مانند نهج البلاغه است نزد شیعه و برای آن ها بسیار مهم است. که این تحلیل صحیح بخاری خلاف قرآن است.

_ آنها اگر نتوانستند که مزار پیامبر را خراب کنند به دلیل این است که زورشان به پیامبر نمی رسد و الا برای آنها مزار پیامبر با دیگران فرقی نمی کند. پیامبر ما آدم با تدبیری است. پیامبر برای اینکه حکومت علی بن ابیطالب را بعد از خودشان حفظ کند لشکری را تأسیس کردند. این لشکر را در مرز شام قرار دادند که فرمانده آن را اسامه را پسر زید قرار دادند. زید پسرخوانده حضرت رسول اکرم است.

_ خلق محمدی این است که طرف حاضر نیست که از پیامبر جدا شود. عاقبت به خیری خیلی خوب است ولی عاقبت به خیر مردن خیلی خوب تر است. دعایمان این باشد که عاقبت به خیر بمیریم. عاقبت به خیری هم این است که ولایت علی بن ابیطالب را داشته باشیم.

_ رسول الله لعن کردند کسی را که از جیش اسامه تخلف داشته باشد. در باب حرمت شکنی علیه پیامبر ما آیه ۳۶ سوره احزاب را داریم که می فرماید که این حق برای هیچ زن و مرد مؤمنی وجود ندارد که مختار باشند زمانی که خدا و پیامبر به چیزی امر کند.

_ دومین جایی که حرمت پیامبر را شکستند بالای سر پیامبر می باشد. پیامبر فرمودند که برای من جوهری بیاورید و درشت ترین استخوان گاو که همان کتف است را طلب کردند. پیامبر پوست و پارچه را طلب نکردند چون این ها زود از بین می رود ولی استخوان کتف دیر از بین میرود. پیامبر فرمودند که می خواهم نوشته ای را بنویسم که وقتی آن نوشته را خواندید به گمراهی نمی افتدید. خداوند در باب پیامبر می فرماید که از روی هوا و هوس چیزی را نمی گوید. اما ابوبکر حرمت پیامبر را شکستند و اجازه نداد که نامه را پیامبر بنویسند.

_ تعصب در امر حق حقیقت است و برخاسته از ایمان است. یک مؤمن باید متعصب در باب آنچه که برخاسته از دین خود باشد. صدق الله العلی العظیم شعار شیعه و نماد شیعه است و برای این نماد باید تعصب وجود داشته باشد. هر چه که پیامبر آورده است همان را انجام بدهید. پیامبر در طول عمرشان نماز ظهر و عصرشان هم به جماعت خواندند و هم به صورت فردی خواندند.


مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما