تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۳۷۸۱

مراسم های ایام فاطمیه دوم نباید تحت تاثیر عید باستانی قرار گیرد

مراسم های ایام فاطمیه دوم نباید تحت تاثیر عید باستانی قرار گیرد
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز ظهر روز دوشنبه در ديدار با روساي كانون مداحان و شوراي هيئات مذهبي تبریز گفت: حب واقعي به ائمه اطهار و پروردگار تنها از مسیر پيروي مطلق از ولايت فقيه است و حب حقيقي تنها از اين مسير محقق مي‌شود كه ائمه محبوب حقيقي ما هستند.

وي افزود: همه بايد از حضرت فاطمه(س) سرمشق گيرند و بعد از پيامبر اكرم(ص) وحي به دختر پيامبر ادامه داشت و با توجه به مقام والاي حضرت زهراي اطهر(س) نبايد فاطميه دوم تحت شعاع عيد نوروز قرار گيرد.

نماينده ولي فقيه در استان افزود: ديد و بازديد و صله رحم جزء آداب ديني است و بايد در اين ايام نيز ادامه يابد تنها مجالس عروسي و جشن كه منافاتي با مراسم ديني دارد اجرا نشود.

آيت الله مجتهد شبستري افزود: مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) با رونق تمام توسط هيئات مذهبي و مردم شريف استان اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تقدير از فعاليت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي در خصوص ساماندهي مداحان و عشره خوانان افزود: اين روند بسيار مناسب است ولي در حد كافي نيست و بايد اين كار شايسته ادامه داشته باشد و افراد باسواد و شايسته كه بتوانند روضه‌ها را احصاء كنند انتخاب شوند و منشاء ثمرات خیر شوند.

وي افزود: ذكر معارف ديني و تفسير قرآن در كنار ذكر مصائب ائمه اطهار(ع) صورت گيرد و حركت در اين خصوص مفيد است و بايد از ذكر مسائل تفرقه‌انگيز بين شيعه و سني پرهيز كرد.

امام جمعه تبريز با تأكيد بر مقابله با انحراف‌ها و افراطي‌گري گفت:مقابله با الگويي كه بيگانگان همچون آمريكا و انگليس براي مسلمانان ترسيم مي‌كنند واجب است و ما بايد با اسلام آمريكايي و تشيع انگليسي مقابله كنيم.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما