تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۳۸۲۰

مطالعه حداقل یک آیه قرآن همراه با تدبر در ایام نوروز

مطالعه حداقل یک آیه قرآن همراه با تدبر در ایام نوروز
سیدمهدی سیف، کارشناس مرکز طبع و نشر قرآن با اشاره به اینکه مناسب است مردم کشورمان در هر روز از ایام نوروز، یک ایه قرآن را همراه با معنی آن مطالعه کنند، افزود: به این معنی که یک آیه قرآن را تلاوت کنند و در کنار به مطالعه معنی آن نیز بپردازند و تلاش کنند مبانی این سخنان الهی را در زندگی به کار گیرند.
وی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه تمام قرآن‌هایی که اکنون در بازار نشر وجود دارند، از ترجمه مناسب برخوردار هستند و مردم می‌توانند از آنها بهره بگیرند.

نداشتن ارتباط با قرآن از مشکلات بزرگ زندگی است
این داور مسابقات قرآن با اشاره به اینکه چنین قرآن‌هایی اغلب در منازل و مساجد در دسترس مردم قرار دارد، عنوان کرد: غرض از ارائه این پیشنهاد آن است که افراد بتوانند ارتباطی مستمر و پیوسته با قرآن کریم و دستورات این کتاب آسمانی طی هر روز داشته باشند، ولو اینکه این ارتباط اندک باشد.
وی اظهار کرد: در این باره حتی اگر مردم یک آیه را با ترجمه و معنی بخوانند، قطعاً در زندگی آنها اثرگذار خواهد بود. مشکلات بزرگ زندگی ما از آنجا نشئت می‌گیرد که با قرآن ارتباط نداریم و متاسفانه زمانی را برای این که پای حرف‌های خدا بنشینیم برای خودمان نمی‌گذاریم.
سیف با اشاره به اینکه فراموش کرده‌ایم که قرآن، سخنان خداوند متعال با بشر است، گفت: خداوند بشر را به این میزان قابل دانسته است که به میزان یک قرآن با او سخن گوید. از این رو می‌توان اذعان داشت که بزرگترین مشکل اعتقادی و رفتاری انسان‌ها آن است که با قرآن مرتبط نیستند.

برقراری ارتباط ساده برای درک ابتدایی معنای آیات قرآن
وی افزود: اگر در این راستا روزنه‌ای باز کنیم و آرام، آرام با قرآن ارتباط برقرار کنیم، نه ارتباطی پیچیده، بلکه ارتباطی ساده در حد خواندن و درک ابتدایی معنای قرآن، قطعاً اثرگذاری مطلوبی به همراه خواهد داشت.
این مدرس قرآن کریم تصریح کرد: چنین اقدامی به یقین چراغ‌های هدایت را در پیش روی انسان روشن می‌کند و قطعاً سؤالات بسیاری برای انسان مطرح می‌شود که باید به دنبال پاسخ آنها در قرآن باشد و به دنبالش برود. همین رویکرد سبب درک و فهم بهتری از اسلام و قرآن در مسیر هدایت خواهد شد.
وی در پایان سال اظهار امیدواری کرد که قرآن‌هایی که مردم می‌توانند از آنها استفاده راحت‌تر و موثرتری کنند، بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد تا ارتباط افراد با خداوند متعال سهل‌تر و هموارتر شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما