تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۳۸۷۱

در نوروز امسال ۱۴۷ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

در نوروز امسال ۱۴۷ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند
اسد محمدی اظهار داشت: در تعطیلات نوروز امسال استقبال خوبی از مرز مهران برای رفتن به عتبات عالیات شد و بیش از ۱۴۷ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند.

وی بیان داشت: از این تعداد بیش از ۱۳۱ هزار نفر ایرانی بوده و مابقی آن نیز خارجی بوده اند.

وی اضافه کرد: طرح نوروزی جابجایی مسافر سازمان پایانه ها از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۶ فروردین امسال نیز ادامه دارد.

محمدی عنوان کرد: روزانه به طور میانگین حدود پنج هزار زائر از سراسر کشور و اتباع خارجی دیگر کشورها از طریق مرز بین المللی مهران برای سفر به شهرهای مذهبی عراق به این کشور سفر کرده و به همین تعداد نیز پس از زیارت به ایران باز می گردند.

وی بیان داشت: در سال ۹۳ بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کرده بودند.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون روزانه هزار کامیون کالا وارد شهرستان مهران و مرز می شوند و به عراق صادر می شود که این تعداد تردد نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

مدیر پایانه مرزی مهران بیان داشت: افزود: مرز مهران یکی از امن ترین مرزهای زمینی کشور است که در سال ۸۲ بازگشایی شده و هم اکنون یکی از پرترددتری مرزهای کشور است و هر ساله میزان تردد در مرز مهران نسبت به سال قبل افزایش دوبرابری داشته که ایام مذهبی سال نیز تردد زوار چشمگیر بوده است.

محمدی عنوان کرد: مرز مهران یکی از امن ترین مرزهای زمینی کشور به عراق است که به همین دلیل مورد استقبال زوار و تجار قرار می گیرد و این پایانه مرزی توانایی و ظرفیت صادرات کالاهای مختلف کشور به عراق را دارد که تجار به خوبی از این مرز جهت مراودات تجاری استفاده می کنند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما