تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۳۸۹۱

زائران بازمانده از عمره چگونه عازم سرزمین وحی می‌شوند

زائران بازمانده از عمره چگونه عازم سرزمین وحی می‌شوند
ناصر خدرنژاد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که ۳۵ هزار زائر ایرانی که به دلیل کاهش صدور روادید نتوانستند طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته به عمره اعزام شوند، اکنون که صدور روادید به حالت عادی بازگشته است، چگونه به عمره اعزام می‌شوند، گفت: افراد جامانده از اعزام از طریق کاروان‌هایی که جای خالی دارند در ایام باقی‌مانده از عمره اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بعضاً کاروان‌ها به صورت کامل جابه‌جا شده (از نظر زمانی) و در جاهای خالی اعزام کاروان‌ها جای گیری شده‌اند.

خدرنژاد با تأکید بر اینکه جابه‌جایی‌های صورت گرفته بین استانی نبوده است، گفت: البته اگر زائری تمایل داشته باشد می‌تواند با کاروان سایر استان‌ها اعزام شود.

وی همچنین گفت: افرادی که در عید سال جاری قرار بود عازم عمره شوند اما این امر محقق نشد، می‌توانند در عید سال بعد عازم شوند و ما قول داده‌ایم فردی که مثلاً قرار بود در چهار فروردین ماه سال جاری عازم شود، اما نشد در چهارم فروردین ماه سال آینده عازم شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌بینی اعزام ۸۰۰ هزار عمره‌گزار طی عمره جاری با مشکلات به وجود آمده محقق خواهد شد یا خیر، گفت: با توجه به وضعیتی که بروز کرد، جدول اعزام‌ها کمتر از ۷۰۰ هزار نفر بسته شد اما در ادامه مجبور شدیم این جدول را تا ششصد و ۷۰ هزار نفر ببندیم و این میزان نیز اجرایی خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما