تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
۰
کد مطلب : ۲۳۹۹۲
ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

الگو قراردادن حضرت فاطمه(س) لازمه نزدیک‌شدن به سبک زندگی دینی است

الگو قراردادن حضرت فاطمه(س) لازمه نزدیک‌شدن به سبک زندگی دینی است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز، چهارشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک ایام تولد حضرت زهرا (س) و سالگرد تولد بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان کسی که در طول عمر خود راه و روش و منطق حیات‌بخش حضرت زهرا (س) را احیا کرد، گفت: ملت اسلام مفتخرند که بانویی به عنوان الگو و نماد جامعه زنان برای بشریت ارائه کردند که خداوند سبحان او را نماد طهارت و پاکیزگی نام گذارده است.

وی حضرت فاطمه(س) را محور همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها عنوان کرد و گفت: خانه او، خانه نور و ایمان، خانه ایثار و جهاد و خانه فداکاری بوده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از محدثین اهل سنت و جماعت، همچنین محدثین مکتب اهل بیت (ع) در بیش از هفتاد روایت بر این واقعیت تأکید می‌کنند که آیه تطهیر در شأن و منزلت حضرت فاطمه (س)، پدر، همسر و فرزندان حضرت فاطمه(س) نازل شده است و ابن‌عباس نیز می‌گوید پیامبر اعظم (ص) بعد از نزول این آیه مبارکه در هنگام اقامه نماز در خانه حضرت فاطمه (س) حاضر شدند، دو دست مبارکشان را در چارچوب در نهادند و فرمودند «السلام علیکم یا اهل بیت نبوه»؛ این نگاه تبیین‌کننده جایگاه زن و جایگاه ویژه و ممتاز خانه و خانواده در جامعه اسلامی است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی نزدیک شود، اگر اراده داریم که جامعه اسلامی و ایرانی در جایگاهی که شایسته آن است قرار بگیرد باید به معنای واقعی کلمه فاطمه (ع) و خانه نورانی به نور طهارت او را به عنوان الگو در جامعه اسلامی مطرح و بر آن پای بفشاریم.

وی اظهار کرد: اگر نهاد خانه با محوریت زن در جایگاه خود قرار گیرد، نهاد خانواده با محوریت مرد به مسئولیت واقعی خویش بپردازد خانه، خانه‌ای خواهد بود که در آن فرزندان صالحی تربیت خواهند شد.

وی تصریح کرد: این خانه است که خیل عظیم شهدا را به جامعه اسلامی و انسانی تقدیم می‌دارد؛ این خانه‌ است که دفاع مقدس دستاورد ارزشمند آن است؛ این‌ خانه است که شهدای هسته‌ای را تقدیم می‌کند و امروز ایران را در جایگاه فاخری از دانش و فناوری هسته‌ای، همچنین ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی مستکبران جهانی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با الهام از خانواده فاطمه (س) و آموزه‌های انسان‌ساز و حیات‌بخش خانه نورانی او در راه تعالیم و تکامل و تبدیل نهاد خانه با عنصر کلیدی تعالی و تکامل جامعه گام برداریم و به یاری خدای متعال با توسل و تمسک به اولیای دین حضرت صدیقه کبری فاطمه (س) در راه عزت و اقتدار که زیبنده ملت بزرگ ایران است گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه یکی از پیروان راه صدیقه کبری و یکی از شاگردان ایثارگر مکتب امام بزرگوار بود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما