تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۴۰۴۸

سازمان حج هر تصمیمی که دولت و مجلس ابلاغ کنند، اجرا می کند

سازمان حج هر تصمیمی که دولت و مجلس ابلاغ کنند، اجرا می کند
ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت در رابطه با تصمیمات احتمالی این سازمان در خصوص ادامه روند اعزام های عمره و یا توقف آن گفت: سازمان حج و زیارت یک سازمان اجرایی است و تصمیمات لازم در این رابطه می بایست توسط مجاری تصمیم گیرنده اتخاذ شود. به هر حال در کشور مجاری تصمیم گیرنده مشخصی وجود دارند که وظایف نهادها و سازمان ها را مشخص می کنند.

وی افزود: سازمان حج با توجه به این یک سازمان اجرایی است هر تصمیمی که توسط دولت یا مجلس محترم اتخاذ و به سازمان ابلاغ شود ما طبق وظیفه ذاتی خود آن را اجرا می کنیم. اگر نظر دولت یا مجلس شورای اسلامی بر توقف عمره باشد، اعزام ها متوقف می شود و اگر نظر بر ادامه روند اعزام ها باشد ما نیز به وظایف خودمان در رابطه با اعزام زائران عمل می کنیم.

معاون سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد: دفاع و احقاق حقوق زائران ایرانی جزء وظایف ذاتی سازمان حج است و در همین راستا پیگیری ها و نامه نگاری ها در رابطه با حادثه رخ داده در فردوگاه جده همچنان ادامه دارد. این موضوع هم از طریق کنسولگری کشورمان در عربستان دنبال می شود و هم سازمان حج از طریق وزارت حج عربستان پیگیر موضوع است.

خدرنژاد در رابطه با نتیجه اقدامات انجام شده در این خصوص و عملکرد دولت سعودی گفت: نباید انتظار داشت که با تعجیل و به همین سرعت حکمی در این خصوص حکمی صادر شود به هر حال حتی وقتی فردی مرتکب قتل هم می شود حداقل مدت زمانی برای رسیدگی به جرم و صدور حکم و اجرای ان وقت لازم است. بنابراین بهتر است که ضمن پیگیری مداوم و سرسختانه موضوع، اجازه دهیم این مسئله روند قانونی خود را در یک فضای ارام طی کند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما