تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۴۱۱۹

نشست «حضرت زهرا (س) اسوه ایمان و عطا» در سوريه برگزار شد

نشست «حضرت زهرا (س) اسوه ایمان و عطا» در سوريه برگزار شد
این نشست با حضور انور حبیبی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در سوریه، حجت‌الاسلام سالم‌پور، عضو نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، سحر جبریل، از شخصیت‌های رسانه‌ای فلسطینی در سوریه، عبدالکریم الشرقی، ريیس انجمن دوستی فلسطین و ایران در سوریه و برخي از اعضای اين انجمن و همچنين تعداد زیادی از شخصیت‌های فرهنگی سوري، ايراني و فلسطيني، برگزار شد.

انور حبیبی، در آغاز اين نشست، حضرت زهرا (س) را الگوی تمام بشریت دانست و گفت: حضرت زهرا (س) توانست ارزش‌های والای اسلام را جامه عمل بپوشاند و آن را به اوج کمال انسانی برساند. این بانوی بزرگوار از همان سنین کودکی خود همواره با پدر بزرگوار خود بود و به او یاری و کمک می‌رساند.

وابسته فرهنگی کشورمان در سوريه در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: حضرت زهرا (س) نمایان‌گر مکتب اسلام است و بیش‌ از همه به پدر خود حضرت پیامبر اکرم (ص) شبیه بود. حضرت فاطمه (س) الگویی است برای نسل‌های جهان و علی‌رغم کوتاه بودن زندگی ایشان؛ توانست درس بزرگی به جامعه بشریت دهد.

حبیبی در ادامه سخنان خود گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «فاطمه یک موجود ملکوتی است که به شکل انسان متجلی شده است.»

وي همچنين بيان كرد: زن در جهان برای سال‌های سال، زیر ظلم و ستم می‌زیست تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زن مسلمان با اسوه گرفتن از حضرت زهرا (س) توانست رشد و پیشرفت کند و در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... به طور مثبت وارد عمل شد.

حبیبی در ادامه به گفته مقام معظم رهبری راجع به حضرت زهرا (س) اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبری درباره فاطمه زهرا (س) فرمودند: «تربیت حضرت فاطمه (س) یک تربیت استثنایی و فوق بشری است که به وسیله پدرش حضرت رسول اکرم (ص) بوده است.»

وابسته فرهنگی ایران در سوریه در بخش پایاني سخنان خود، اظهار كرد: امروزه در سوریه، زن با مقاومت قابل تقدیر خود توانست، جهان را مدهوش كند؛ چرا که در تمامی زمینه‌ها به خصوص در میدان جنگ، موضع‌گیری آن قابل تحسین و تقدیر است. همانطور که زن مقاوم در ایران توانست در مقابل چالش‌ها و جنگ بایستد، زن سوری نیز خواهد توانست در مقابل این بحران بایستد و پیروز شود.

سخنران دوم این نشست، سحر جبریل، عضو جمعیت دوستی ایران و فلسطین و یکی از شخصیت‌های رسانه‌ای معروف فلسطینی در سوریه، بود. وی در آغاز سخنان خود، به عظمت و جایگاه والای حضرت زهرا (س) اشاره كرد و گفت: حضرت زهرا (س) از همان دوران کودکی، پدرش را همراهي مي‌كرد و محبوب‌ترين شخص در قلب رسول خدا (ص) بود. تاریخ و سیره زندگانی این بانوی بزرگوار، مملو از حوادث عظیم است؛ حتی نام آن بزرگوار از جانب خداوند متعال انتخاب شده است.

سحر جبریل همچنين با اشاره به جوانب مختلفی از زندگانی حضرت زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) همواره همراه پدر خود بود و از همان کودکی به همراه ایشان در شعب ابوطالب به مدت سه سال در حصار و فقر و تهیدستی زندگی كرد. سپس با پسر عموی خود امام علی (ع) ازدواج كرد و علیرغم اینکه دختر پیامبر (ص) بود؛ ولی زندگی بسیار ساده و حتی فقیرانه‌ای داشت. این بانوي بزرگ، مادر حضرت حسن (ع) و حسین (ع) و اسوه و رمز حیا و پاکدامنی و عفت است.

حجت‌الاسلام سالم‌پور، سخنران سوم این نشست بود. وی در سخنان خود گفت: در قرآن اشاره‌های زیادی راجع به حضرت زهرا (س) آمده است؛ از جمله این اشاره‌ها آیه «تطهیر» است که خداوند در آن می‌فرماید: «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا». شکی نیست که حضرت زهرا (س) از اهل بیت (ع) است.

وي افزود: همچنین آیه‌های متعددی در قرآن ذکر شده است که منزلت و جایگاه این بانوي گرانقدر را نشان می‌دهد، همچون آیه «مودت»، آیه «مباهله» و غیره.

سالم‌پور در ادامه سخنان خود افزود: روایات زیادی از حضرت رسول خدا (ص) در حق حضرت فاطمه (س) آمده است. از جمله این روایات که در بین تمامی مسلمان معروف و معتبر است روایت «فاطمة سیدة نساء العالمین» است.

وی تأكيد كرد: این روایت به عظمت و برتری این بانوی بزرگوار بر تمامی زنان جهان به نحو واضح و صریحی اشاره می‌کند.

بنا بر اعلام اين خبر، برخي از رسانه‌های گروهی و کانال‌های ماهواره‌ای، این نشست را تحت پوشش خبری خود قرار دادند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما