تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۴۲۱۲

برگزاری کلاس آموزش مداحی ویژه بانوان مبلغ در سیمرغ

برگزاری کلاس آموزش مداحی ویژه بانوان مبلغ در سیمرغ
رقیه مرادی، مسئول امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های مداحی حرکتی است که می‌تواند سدی در مقابل خرافات و انحرافات باشد، گفت: ما باید در راستای ترویج اندیشه اهل بیت(ع) به‌ویژه اندیشه امام حسین(ع)، تقویت بنیه علمی مداحان و شعرای مذهبی تلاش کنیم و امیدوارم برگزاری این دوره‌ها در تحقق این اهداف مؤثر باشد.

وی افزود: این کلاس‌ها، روزهای دوشنبه وی‍ژه بانوان مبلغ است که با هدف بالا بردن بصیرت و آگاهی‌بخشی به مداحان این شهرستان در رابطه با بایدها و نبایدهای عزاداری و آشنا کردن با مقاتل و مقتل‌خوانی برگزار می‌شود.

مرادی بیان کرد: نقش تقویت مدیریت فرهنگی نسبت به برخورد با جنگ نرم، غنابخشی به محتوای برنامه‌های دینی، قرآنی، اصول مبانی مداحی و آسیب‌شناسی عزاداری از اهم وظایف مداحان و هیئت‌های مذهبی است.

همچنین در خبر دیگری آمده است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در نشست ستاد شئون فرهنگی با موضوع برنامه‌ریزی و هماهنگی در مورد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: در فرهنگ اسلامى روى آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره‌بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز هست، زیرا این مراسم عبادى، معنوى نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، انتقال فرهنگ از مسجد به جامعه است، افزود: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا انسان اندکی در خلوت، گذشته خویش را مرور کرده و از خالق هستی طلب مغفرت و بخشش کند و با همه امکاناتی که امروزه در اختیار بشر قرار گرفته که نیاز انسان‌ها به معنویت خیلی بیشتر است .

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی، امام جمعه شهرستان سیمرغ اظهار کرد: ماه رجب از بین ماه‌ها از نورانیت خاصی برخوردار است و ماه نزول رحمت واسعه الهی و استجابت دعاست.

وی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم از فضای معنوی اعتکاف جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

یوسفی ضمن تشکر از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی خواستار تعامل بیشتر اعضای ستاد و فعال‌تر شدن کمیته پشتیبانی جهت رفاه حال معتکفان شد.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست اعضای ستاد پس از طرح آرا و نظرات خویش مصوباتی را به تصویب رساندند و مقرر شد که مسجد امام علی(ع) شهرک شهید بهشتی این شهرستان محل استقرار آقایان و بانوان معتکف قرار گیرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما