تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
۰
کد مطلب : ۲۴۳۰۷

كانون مداحان و شورای هيئات مذهبی بايد به كرسی های دعا تبدیل شوند

كانون مداحان و شورای هيئات مذهبی بايد به كرسی های دعا تبدیل شوند
مدیركل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی صبح روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان گفت: یكی از سنت‌های حسنه كه از پیامبر اكرم(ص) به ما رسیده سنت حسنه اعتكاف است كه برخلاف مسیحیت كه گوشه نشینی در دل كوه صورت می‌گرفت ولی در دین اسلام این سنت در مسجد جامع شهر كه رفت و آمد زیاد دارد برگزار می‌شود.

وی افزود: ماه رجب و اعتكاف یك فرصت بزرگ كه بتوانیم تا ماه مبارك رمضان و شب قدر را درك كنیم.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: كانون مداحان و شورای هیئات مذهبی باید به كرسی‌های مناجات و دعا تبدیل شوند و ما باید هیئات مذهبی و تمام مداحان را در ترویج و فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین وارد نماییم و به كار گیریم.

حجت الاسلام حمید عظیمی خاطر نشان كرد: ما باید در هیئات رو به سوی كارهای مذهبی و ادعیه پیش برویم و اعتكاف فضای بسیار خوبی است كه در آن مداحان باید در اجرای مراسم‌های دینی و مذهبی ورود پیدا كرده و معتكفان آماده فراگیری احكام شرعی و بهره‌گیری معنوی هستند.

وی با تذكر در خصوص عدم تحقق بعضی از مصوبات ستاد ساماندهی افزود: باید در راستای تحقق مصوبات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی به صورت جدی گام برداریم و اعضای نسبت به اجرای وظایف قانونی و امورات محوله توسط ستاد ساماندهی جدی باشند.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان با انتقاد از نحوه برگزاری بعضی نمایشگاه‌های ایام فاطمیه گفت: ما باید در راستای مقابله با انحراف‌ها و بدعت‌ها حركت كرده و روشنگری لازم در این خصوص صورت گیرد.

حجت الاسلام عظیمی افزود: نظارت بر اجرای نمایشگاه‌های ایام فاطمیه باید به صورت جدی در دستور كار قرار گیرد و تنها به نمایشگاه‌هایی كه دارای مجوز هستند اجازه فعالیت داده شود كه در ایام فاطمیه امسال در شهر تبریز ۴ نمایشگاه مجوز لازم را داشتند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما