تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۴۳۵۶

ثبت نام معتکفین ایلام از طریق سامانه اینترنتی آغاز شد

ثبت نام معتکفین ایلام از طریق سامانه اینترنتی آغاز شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، اظهار کرد: در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، باید از این دو مطلب در رابطه این موضوع غافل نشویم.

وی، افزود: اعتماد بین ملت و دولت و حکومت اسلامی در واقع باعث قدرتمندی، تعالی و پیشرفت کشور خواهد شد و استفاده از ظرفیت مردم نیز موجب توسعه و همراهی مردم در امور مختلف می‌شود. فتاحی، با تقدیر از نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه های مختلف در سال گذشته با این سازمان، تصریح کرد: انتظار می رود در سال جدید با همدلی و همزبانی و همت مضاعف و کار بیشتر در اجرای برنامه های فرهنگی و منویات مقام معظم رهبری قدم های مثبتی برداشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، یادآور شد: با توجه با تقارن سال نو با ایام فاطمیه برنامه های متنوعی در این ایام برگزار شد که ۲۰ مبلغ مذهبی از قم به استان اعزام شدند و در شهرستان‌های مختلف مستقر شدند و همچنین مبلغین بومی و روحانیون استان در این ایام در مساجد حضور داشتند و فعالیت های متنوعی برگزار شد.

وی، گفت: با همکاری شورای هیئت های مذهبی استان ۲۰ هزار پلاکارد در نقاط مختلف استان نصب شده که جلوه خاصی به استان داده بود، برنامه های متنوعی در مساجد و مراکز فرهنگی صورت گرفت و با توجه تأکید دفتر مقام معظم رهبری این برنامه‌ها در ۵ روز در سراسر استان برگزار شد.

فتاحی، یادآور شد: در ایام میلاد حضرت زهرا(س) هم برنامه های مختلف و شادی برگزار شد که نکته قابل توجه این است که در مناسبت های شادی و ایام میلاد ائمه برنامه های فرهنگی بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و با همکاری و همدلی دستگاه های فرهنگی در سال جاری برنامه های متنوع و مناسبی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، در ادامه گفت: در مراسم اعتکاف خیل عظیمی از مشتاقان و جوانان حضور پیدا می‌کنند که این سنت حسنه تأثیر بسیار زیادی دارد و تأثیر این سه روز اعتکاف و خلوت گزینی در مساجد در زندگی یک سال فرد تأثیر خاص خود را دارد.

وی، ابراز کرد: در این ایام هیئت های مذهبی، هیئتهای امنای و مراکز فرهنگی فعال در مساجد به صوت خودجوش پای کار آمده‌اند و این توان در مردم و هیئت های امنا برای برگزاری این مراسم ایجاد شده است.

فتاحی، تصریح کرد: با رویکرد سازمان و تعامل با قشرهای تأثیرگذار در مساجد، مراسم اعتکاف خوبی در سال های گذشته برگزار شده است و سال به سال این امر قوت بخشیده می‌شود که رسانه‌ها و مطبوعات استان و دستگاه های فرهنگی در این زمینه می توانند سازمان را یاری کنند.

وی، با تاکید بر ایجاد فضای آرامش بدون دغدغه معتکفان در مساجد، افزود: فعالیت های مختلف فرهنگی از جمله گفتمان های دینی، حلقه های بصیرتی، حضور ائمه جماعت و مبلغان در مراسم اعتکاف، اجرای مسابقات فرهنگی از جمله فعالیت های مراسم اعتکاف است و سعی داریم که طوری برنامه ریزی شود که ارتباط با خدا و خلوت گزینی معتکفین دچار خدشه نشود.

فتاحی افزود در سال جاری سنت حسنه اعتکاف در۷۰مسجد و با حضور بیش از۶۰۰۰ نفر از معتکفین برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، یادآور شد: نشست های بصیرتی و افزایش میزان آگاهی معتکفین برگزار شده و در این راستا برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت و همه مساجد، امام جماعت در ایام اعتکاف دارند و تلاش می‌شود که در روحانی معتکف نیز در طول تمام ایام اعتکاف در مساجد حضور داشته باشند.

فتاحی، گفت: نیاز است که مبلغان دینی در ایام اعتکاف حضور داشته باشند و دستگاه های مرتبط یاری کنند که در بحث تهیه بسته های فرهنگی و با هماهنگی هم تعامل لازم را داشته باشند.

وی، با بیان اینکه ستاد اعتکاف نشست های خود را ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: ثبت نام از معتکفین عزیز از طریق سامانه اینترنتی (etekaf-ilam.ir)نیز مانند سال گذشته انجام خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی می توانند از این طریق در مراسم سال جاری حضور پیدا کنند.

گفتنی است، این نشست با حضور دستگاه های فرهنگی و اجرایی مرتبط با اعتکاف در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما