تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۴۴۹۴

مداح باید تبلور ارزش های دینی و انقلابی باشد

مداح باید تبلور ارزش های دینی و انقلابی باشد
حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در نشست آموزش تخصصی بایدها و نبایدهای مداحی در شهرستان گرمی، خاطرنشان کرد: مداح باید تبلور ارزش های دینی و انقلابی باشد و از یادآوری جایگاه ولایت فقیه و حرمت شهدا غفلت نورزد.

وی با اشاره به جایگاه معنوی مداحان اهل بیت(ع) در جامعه، برجسته کردن اهمیت ولایت مطلقه فقیه در جمهوری اسلامی را از بایسته های هنرمداحی دانست.

حجت الاسلام ستوده، تصریح کرد: استان اردبیل الگویی بی‌نظیر در حوزه مداحی و شعر آئینی است و در ترویج و تبلیغ مسائل شیعی و دینی همواره این استان مهد تربیت و پرورش مداحان٬ مدیحه‌سرایان و شاعران آئینی و هیأت‌های معنوی بوده که شاکله آن را مجموعه‌ای فاخر و عظیم همچون کانون مداحان بر عهده گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به گره ناگسستنی اردبیلی‌ها با مرام و معنویت حسینی، گفت: هرکس که در زیر بیرق امام حسین(ع) عزاداری کرده و عرض ارادت می‌کند مورد تکریم و تعظیم سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه کانون مداحان و شعرای آئینی است که فعالان این مجموعه باید افتخار کنند که حقیقت کار آنها منتسب به ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به اهمیت کار مداحی، افزود: امر تبلیغ در این حوزه بسیار مهم است و باید زمینه‌ای را فراهم کرد تا اهداف و برنامه‌ها در این حوزه شکل راستن به خود بگیرد.

حجت الاسلام یدالله صفری، امام جمعه شهرستان گرمی نیز صوت زیبا، شعر خوب، اجرای تاثیرگذار و حرمت مخاطب را از ملزومات مداحی عنوان کرد و گفت: مداحان باید از خود صرف نظر کرده و اهل بیت(ع) را به مخاطبان معرفی کنند.

وی افزود: تا زمانی که مداح با اخلاص لازم سعی در شرح فضائل اولیای الهی ندارد در دل مردم راه پیدا نخواهد کرد.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما