تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۴۵۱۰

امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با روشنگری موجب جاودانگی کربلا شدند

امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با روشنگری موجب جاودانگی کربلا شدند
آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی فقیه عظیم الشأن و مسئول مدرسه علمیه امام القائم(عج)  تهران گفت: تمام همت بانوان کربلا اطاعت از امام بود لذا بعد از امام حسین علیه السلام افتخار همراهی با حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام را فضیلت دانسته و همواره مطیع آن دو بزرگوار بودند.

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها نیز وظیفه شناس و امام شناس با معرفتی بودند که به جز اطاعت از ولی اقدامی نکردند.

مسئول مدرسه علمیه امام القائم با بیان اینکه حضرت زینب در تمام دوران عمرمبارکشان مطابق با خواسته خداوند علی اعلی عمل کردند و مانند حضرت خدیجه و حضرت زهرا سلام الله علیهما نشان دادند که چگونه یک زن می تواند در دفاع از اسلام و ولایت ایفای نقشی سازنده کند.

وی اضافه کرد: حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان فرزند امیرالمؤمنین، تمام تلاش خویش را برای پیشبرد اهداف متعالی اسلام و کلام اهل بیت علیهم السلام مصروف داشتند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه پروردگار متعال در تمام دوران ‌‌ها حجت را بر زن و مرد تمام نمود و فرمود «قَد خَلَت من قبلکم سُنَنٌ فسیروا فی الارض» (سوره آل عمران، آیه ۱۳۷)، خاطرنشان کرد: با توجه به کلام الهی و ائمه‌ معصومین علیهم السلام عذری برای کسی باقی نمی‌ماند؛ لذا کسی امروزه که به دلیل گسترش وسایل ارتباط جمعی و اطلاع رسانی، سهولت دسترسی به تعالیم الهی راحت تر شده است هیچ بهانه ای در عدم اجرای دستورات دین ندارد؛ برای مثال می توان با مطالعه زندگانی بزرگان دین همچون حضرت زینب علیها السلام مسیر درست و صواب را شناخت.

مسئول مدرسه علمیه امام القائم با تأکید بر نقش زینب کبری در تداوم انقلاب عاشورا اظهار داشت: علت جاودانه شدن حادثه کربلا، اقدام های روشنگرانه حضرت زینب و امام سجاد بود؛ آن دو بزرگوار با عنایت به آیات قرآن و سیره معصومین علیهم السلامِ پیش از خود، راه صبر و استقامت در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه همان گونه که حضرت صدیقه طاهره و حضرت خدیجه سلام الله علیهما در پیشبرد اهداف اسلام نقشی سازنده و کم نظیر داشتند، گفت: حضرت زینب (س) نیز با صبر و استقامتی کم نظیر در تداوم این مسیر مؤثر بودند.
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما