تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۴۵۲۰

کمبود سینمای مدرن برای اکران «محمد(ص)»

کمبود سینمای مدرن برای اکران «محمد(ص)»
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط در جمع خبرنگاران درباره لایحه جامع مالکیت فکری گفت: دلیل تنظیم این لایحه روزآمد شدن قوانین بود.

وی افزود: در گذشته قوانینی در این زمینه داشتیم اما چون نواقصی در این زمینه وجود داشت قانون جامعی پیشنهاد شد که بخش ادبی و هنری آن تقدیم مجلس شده است. این قانون و این لایحه با توجه به جمیع جهات و جوامعی که امروز با آن مواجه هستیم تدوین شده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات اخیرش در اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر درباره تأثیر لغو تحریم‌های بر شرایط سینمای ایران گفت: رفع تحریم‌ها قطعاً باعث کن فیکون شدن شرایط نمی‌شود. بالاخره آنچه مهم و تأثیر گذار است توانمندی‌های خود ما است و لغو تحریم‌ها صرفاً باعث ازبین رفتن برخی محدودیت‌ها خواهد شد.

جنتی ادامه داد: در این زمینه تنها بحث نیاز به مواد اولیه نیست و ما وابستگی‌های دیگری داریم که باید آن‌ها را هم در نظر گرفت.

تجهیزات لازم برای اکران عمومی فیلم «محمد(ص)»

وی سپس در این زمینه به نمونه‌ای اشاره کرد و گفت: ما همین امروز برای اکران عمومی فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» که با مدرن‌ترین تجهیزات تولید شده‌است حداقل به ۴۰ یا ۵۰ سالن مجهز نیاز داریم که باید به سیستم نمایش سینمای D مجهز شود که این سیستم نمایش یک سیستم آمریکایی است. باید تلاش کرد از راه‌هایی این سیستم را به دست آورد تا بتوانیم فیلم را با همان کیفیتی که تولید شده به نمایش درآوریم. از این نمونه‌ها مواردی وجود دارد و اینگونه نیست که حالا با دیجیتال شدن و عدم نیاز به مواد اولیه هیچ نیاز دیگری نداشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره کیفیت اعمال ممیزی داخلی و تعریف آن در پیوستن به تعهدات بین‌المللی در زمینه مالکیت حقوقی گفت: طبق قراری که در فرآیند تهیه امتیاز پخش یک اثر با تولیدکننده آن منعقد می‌شود این نکته لحاظ می‌شود که ما حق داریم بخش‌هایی از آن را ممیزی کنیم.

وی تأکید کرد: در این زمینه قرارداد منعقد می‌شود و این فرآیندی تعریف شده در معاهدات بین‌المللی است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما