تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۴۷

همایش نقاشان عاشورایی در تبریز برگزار می شود

همایش نقاشان عاشورایی در تبریز برگزار می شود
به گزارش خیمه، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: سومین همایش بزرگ نقاشان عاشورایی روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی 28 و 29 دیماه جاری در تبریز برگزار می شود.

حسن نجفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: همایش نقاشان عاشورایی با عنوان 72 بوم 72 بغض با حضور هنرمندان و نقاشان استان‌های شمالغرب کشور در مجموعه فرهنگی - هنری سینما قدس تبریز برگزار خواهد شد.

به گفته وی،‌ نقاشان و اساتید هنرهای تجسمی این منطقه از کشور طبق روال دو دوره گذشته در ایام شهادت اباعبدالله در شهر تبریز گرد هم آمده و آثاری پیرامون حماسه حسینی و واقعه عاشورا می آفرینند.

نجفی با اعلام اینکه آثار خلق شده در دوره‌های قبلی وقف کودکان سرطانی شد، گفت: آثار همایش سوم نیز به امور خیریه وقف خواهد شد.

وی از استقبال گسترده هنرمندان سراسر کشور از این همایش خبر داد و گفت: همایش هنرمندان نگارگر شمالغرب کشور به مکانی برای سوگواره هنری شهدای کربلا تبدیل شده و بسیاری از هنرمندان سایر نقاط کشور نیز برای شرکت در آن اظهار تمایل کرده اند.

حسن نجفی در مورد هدف از برگزاری این همایش گفت: یکی از راه‌های زدودن چهره دین از خرافه و انحراف،‌ ورود اساتید و هنرمندان و خلق آثار هنری در این حوزه است.

به گفته وی، پرداختن به امور فرهنگی و هنری پیرامون حماسه عاشورا همانند برپایی چنین همایش‌هایی می تواند در ترویج فرهنگ واقعی عاشورایی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: پس از خلق آثار هنرمندان نقاش ،‌ مجموعه های یاد شده در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی یادآور شد: همایش بزرگ نقاشان عاشورایی از صبح روز تاسوعا آغاز می شود و ظهر روز عاشورا تمامی قلم‌ها به زمین گذاشته خواهد شد.

وی گفت: علاقمندان به شرکت در این همایش می توانند با شماره تلفن‌های 5552557 و 5551619-0411 تماس حاصل نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما