تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
۰
کد مطلب : ۲۴۹۷۷

فعالیت مداحان سازماندهی نشده، غیرمجاز و قابل پیگرد است

فعالیت مداحان سازماندهی نشده، غیرمجاز و قابل پیگرد است
محمد فراهانی، مسئول سازمان بسیج مداحان گفت:‌ فعالیت مداحانی که از نهادها و تشکل‌های ستایشگری اهل بیت(ع) عضویت نگرفته باشند از نظر مراجع ذی صلاح غیر مجاز است.

وی ادامه داد: با توجه به سازماندهی صورت گرفته در بسیج مداحان تنها مداحانی می‌توانند در هیأت‌های مذهبی، ادارات و نهادهایی مانند عتبات عالیات به انجام مراسم بپردازند که از این نهادها و تشکل‌های ستایشگری اهل بیت(ع) گواهی عضویت و سطح بندی گرفته باشند در غیر این صورت فعالیت آ‌نان از نظر نهادی مانند سازمان تبلیغات اسلامی غیرمجاز است.

فراهانی ابراز کرد: علاوه بر تشکیل پرونده برای مداحان علاقمند به عضویت در سازمان بسیج، برگزاری برنامه‌های معرفتی، تربیتی، آگاهی افزایی و مهارتی را نیز برای آنان در دست اجرا داریم.

مداح اهل بیت افزود: برخی از این برنامه‌ها به صورت برگزاری‌ کلاس شامل مباحث معرفتی و آگاهی افزایی است و همچنین در این کلاس ها مباحثی از قبیل مسایل سیاسی روز و نقش مداحان در آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سلسله نشست‌های همایشی، با دریافت نقطه نظرات مداحان نخبه در زمینه راهبردهای کلان ستایشگری، آ‌سیب‌ها و آفت‌های ممکن گریبان گیر این قشر نیز تبیین و تشریح می‌شود.

فراهانی اظهار کرد: سازماندهی مداحان در سازمان بسیج در چارچوب فعالیت‌های بسیج است و در امتیاز نیز بیشتر به جنبه‌های آگاهی افزایی پرداخته می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما