تاریخ انتشار
جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
۰
کد مطلب : ۲۴۹۹۴

نام‌نویسی سفرهای عتبات ماه مبارک رمضان آغاز شد

نام‌نویسی سفرهای عتبات ماه مبارک رمضان آغاز شد
نام‌نویسی سفرهای عتبات عالیات ماه مبارک رمضان از پنج شنبه هفتم خردادماه آغاز شد و زائران می‌ توانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir یا مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور برای ثبت‌نام اقدام کنند.

لازم به ذکر است: در سال‌های گذشته در نیمه اول ماه مبارک رمضان اعزام زائران ایرانی به عتبات به طور موقت قطع و از نیمه دوم رمضان با شیب ملایمی دوباره از سر گرفته می‌شد اما در سال جاری برای اولین بار بسته‌های ۱۴ و ۲۳ روزه سفر عتبات عالیات به زائران ایرانی ارائه شده است تا بتوانند با نیت سفر بیش از ۱۰ روز در عتبات عالیات روزه بگیرند.

در همین خصوص محسن نظافتی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با توجه به تقاضاهای مکرر مردم از سازمان حج و زیارت و اداره کل عتبات، سازمان حج و زیارت مصمم شد تا برای سفر زائران به عتبات بگونه ای که زائران بتوانند در ضمن سفر روزه خود را نیز داشته باشند، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

نظافتی در خصوص بسته‌های سفر عتبات ویژه ماه مبارک رمضان توضیح داد: در سفرهای ۱۴ شبه زائران ۱۱ شب را در کربلا یا نجف و دو شب را در نجف یا کربلا اقامت خواهند داشت و یک شب را نیز در کاظمین خواهند بود و در برنامه‌ریزی این سفر مسائل شرعی زائران برای قصد روزه‌داری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بسته دیگر سفر رمضان ۲۳ شبه است که در این سفر زائران ۱۱ شب در کربلا، ۱۱ شب در نجف و یک شب را در کاظمین اقامت خواهند داشت و به زیارت و اعمال عبادی خود می‌پردازند.
نظافتی از کاهش هزینه سفر به عتبات عالیات طی ماه مبارک رمضان تا سقف ۱۵ درصد نیز خبر داد و گفت: قیمت سفرهای ۱۴ شبه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سفرهای ۲۳ شبه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت گفت: در سفرهای ۱۴ و ۲۳ شبه عتبات بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده که حتی الامکان زائران بین دو تا سه شب قدر را در یکی از حرم‌ها باشند و در ضمن برای طبخ غذای سحری و افطار زائران روزه‌دار نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: در نیمه اول ماه مبارک رمضان بسته‌های سفر هفت روزه ایام عادی سال را نخواهیم داشت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما