تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۵۰۲۸

هزینه خرید زائرسرای همدانیها در کربلا ۱۲میلیارد تومان برآورد شده است

هزینه خرید زائرسرای همدانیها در کربلا ۱۲میلیارد تومان برآورد شده است
حسن شهیدیان افشاری ظهر شنبه در نخستین نشست مطبوعاتی هیئت امنا زائرسرای همدانی ها در کربلا با اصحاب رسانه با بیان اینکه نخستین قدم ها و تصمیم گیری ها درخصوص وجود زائرسرای همدانی ها در کربلا از سه سال پیش برداشته شد، اظهار داشت: پیگیری ها بطور رسمی از سال ۹۳ آغاز شد و با حضور ۱۷۰ هیئت و حسینیه همدان در دفتر امام جمعه شهر، ۵۰ نفر به عنوان هیئت مدیره اسم نویسی کردند.

وی ادامه داد: پس از رای گیری و تعیین اعضای هیئت مدیره و با تشکیل ۲۰ جلسه در سال گذشته، ۱۲ کمیته اصلی و ۱۰۰ کمیته فرعی فعالیت خود آغاز کردند.

مدیرعامل زائرسرای همدانی ها در کربلا بااشاره به چند سفر هیئت مدیره و برخی مسئولین برای مکان یابی مناسب به منظور ایجاد زائرسرا، افزود: پس از مشاهده چند مکان، در نهایت یک هتل با زیربنای ۵۰۰ متر و با اندازه کلی ۹۰۰ متر در شش طبقه که دارای ۶۸ اتاق است برای خرید مناسب دیده شد.

شهیدیان با افزودن این نکته که این هتل درحال حاضر آماده به خدمت و در دو کیلومتری حرم امام حسین (ع) واقع است، گفت: هزینه خریداری این هتل ۱۲ میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی بااعلام اینکه این زائرسرا مناسب افرادی است که با خانواده و با در دست داشتن گذرنامه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند، گفت: در حال حاضر ماهانه ۴۰ دستگاه اتوبوس با ۱۶۰۰ نفر زائر از استان همدان راهی عتبات عالیات می شود.

مدیرعامل زائرسرای همدانی ها در کربلا باافزودن این نکته که کمیته های مرتبط در حال تبلیغات و اطلاع رسانی به هم استانی ها هستند، افزود: تاکنون ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پول جمع آوری شده که البته در مرحله ابتدایی فعالیت هاست.

مسئول کمیته فرهنگیان، اداره ها و دانشگاهیان زائر سرا نیز با بیان اینکه کمیته فرهنگی به دنبال اهدافی است، اظهار داشت: نخست اینکه از ظرفیت زائرین استفاده فرهنگی شود تا پیام عاشورا را منتقل کنند، چراکه واقعه کربلا خود یک حادثه فرهنگی و صحنه نمایش انسانیت بود که امام حسین (ع) حقیقت این انسانیت بود و این واقعه از لحظه حرکت کاروان ایشان از مدینه تا زمان شهادت سرشار از پیام های تربیتی و فرهنگی است.

پرویز ابراهیمی همچنین از زائر سرا به عنوان یک پایگاه فرهنگی یاد کرد و گفت: باید پیام عاشورا را انتقال داد چراکه فرهنگ جاهلیت باعث شهادت امام حسین (ع) و یارانش شد و در زمان کنونی نیز شاهد فرهنگ ظهور ویرانگریم که برخی با ایجاد فساد به دنبال ایجاد زمینه ظهورند.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان، فرهنگیان، دانشگاهیان و اصحاب رسانه به عنوان جریان سازان فرهنگی همیشه در زمینه های فرهنگی پیشقدم هستند، گفت: باکمک این اقشار و بسترسازی مناسب، بروز و ظهور کمک های دینی مردم از بالقوه بودن به فعلیت در خواهد آمد.

مسئول کمیته خواهران نیز با بیان اینکه زنان در عرصه های مختلف جامعه در زمان انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن خوش درخشیدند، گفت: زنان در دوران دفاع مقدس دوشادوش برادران خود و بخصوص در پشت جبهه ها حماسه آفریدند و حتی از جان خویش و فرزندان خود در راه حفظ آرمان های انقلاب گذشتند.

سیده زهرا موسوی با بیان اینکه این کمیته با حضور ۶۰ نفر از زنان فرهیخته و ثابت قدم در امور خیر اقدام به فعالیت نمود، افزود: کمیته کوچکتری به منظور جمع آوری کمک های مردمی با حدود ۱۰۰ بسته قبض کمک به زائرسرا در جلسات بانوان مشغول به فعالیت است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما