تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۰۷۶

اهل بیت هنر مداحی را متعهد کرده اند

اهل بیت هنر مداحی را متعهد کرده اند
حجت‌الاسلام سیدولی الله محمودی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس، در جلسه انتخابات اعضای هیأت رییسه کانون مداحان فارس که با حضور حجت‌الاسلام دانش معاون فرهنگی پژوهشی و رؤسای کانون مداحان شهرستانهای فارس برگزار شد گفت: استان فارس در بسیاری از برنامه های فرهنگی شناخته شده است و باید به همت شما عزیزان کانون مداحان نیز، همانگونه که برخی از بزرگان این عرصه در سطح کشور مطرح هستند، از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

وی در ادامه افزود: اهل بیت (ع) هنر مداحی را متعهد کرده اند و مداحان، هنرمندانی والامقام با مسؤولیتی بزرگ هستند.

حجت‌الاسلام محمودی نژاد از ویژگی های یک مداح خوب را اخلاق نیکو، تقوا و محبت قلبی اهل بیت (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش در راستای اشعار مناسب و سبک های معقول و قابل قبول جامعه از عناصری هست که می بایست مداحان بدان توجه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس در خصوص برگزاری انتخابات، در جمع نخبگان مداحان شهرستان های فارس افزود: در این انتخابات رییس، نایب رییس و دبیر کانون مداحان فارس با نظر شما عزیزان انتخاب می شوند البته همه شما به‌عنوان اعضا با این کانون همکاری خواهید داشت.

حجت‌الاسلام محمودی نژاد از جمله ضوابط کاندیدای ریاست را داشتن مدرک لیسانس اعلام کرد و اضافه کرد: داشتن حداقل سن ۳۵ سال و حداکثر ۶۰ سال، بومی بودن و داشتن ریاست یکی از کانونهای مداحان شهرستانها فارس، از دیگر شرایط کاندیداتوری در این انتخابات است.

مدیرکل تبلیغات فارس اولویت دادن به آموزش مداحان جوان را یکی از برنامه های پیشنهادی این اداره کل دانست و افزود: نیاز آموزش مداحان در سطح استان بسیار احساس می‌شود و گاها دیده شده مداحی صدای بسیار زیبا دارد ولی از اطلاعات کافی برخوردار نیست، برای همین باید با مدیریت خود شما این مهم انجام گیرد.

گفتنی است پس از برگزاری انتخابات آقایان حاج کاظم محمدی به‌عنوان رییس کانون مداحان، سید علی فقیه به‌عنوان نایب رییس و علی طهماسبی به‌عنوان دبیر کانون مداحان فارس انتخاب شدند.

کاظم محمدی رییس کانون مداحان استان فارس و مداحان مطرح کشوری در حاشیه این انتخابات گفت: تمام تلاش کانون مداحان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در این موضوع است وسعی خواهیم کرد به کمک اعضای کانون، مسؤولان و علما در استان روند خوبی را برای شناسایی مداحان جوان و نیز آموزش مداحی پیشکسوت داشته باشیم.

محمدی افزود: دغدغه هایی که مقام معظم رهبری و علما و مسؤولان استانی دارند در این کانون نسبت به امر اصلاح شیوه های عزاداری ونظارت بر مجریان را در نظر خواهیم داشت.

وی عنوان کرد مرکزی ایجاد شده "کانون مداحان فارس "به کمک تبلیغات اسلامی فارس جهت سازماندهی، آموزش، هدایت و نظارت بر عملکرد مداحان به‌ویژه مسائل اخلاقی فرد مداح، شیوه های مداحی، اما ضوابط مداحی و تشخیص واجدان شرایط این و نظارت بر عملکرد آنها را خواهد پرداخت.

رییس کانون مداحان فارس در ادامه افزود: تغذیه فکری و آموزش فنی مداحی را در راستای کار خود در استان دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه فصل الخطاب امور مداحی را فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان عنوان کرد و افزود: به جوانان عزیز توصیه می کنم در نخستین قدم همان تقوای الهی را پیشه کنند و نزد پیشکسوتان خود به یادگیری این امر مقدس بپردازند.

محمدی بیان کرد: ما مبلغ سیره ائمه (ع) هستیم و باید در همان راستا قدم برداریم، اهل بیت (ع) سفینه نجات وامام حسین (ع) کشتی نجات است که سریع تر از همه حرکت خواهد کرد در دعا و صلوات شعبانیه داریم که اگر کسی سوار بر کشتی اهل بیت شد اهمیت دارد و نجات می یابد اگر کسی این کشتی را طرد کرد هلاک خواهد شد کسی هم از اهل بیت عقب نمی افتد و جلو هم نمی رود و باید پا را جای پای اهل بیت بگذاریم که منتهی به خداوند می‌شود.

وی ابراز کرد:‌ اطاعت از خداوند و رسول و اهل بیت (ع) از واجبات کار است و مهم ترین مسأله برای ما آموزش اخلاق به مداحان است.

محمدی در پایان خواست تا جوانان با قرآن واهل بیت (ع) مانوس باشند که به فرموده رسول الله دو گوهر گرانبها هستند و نباید از هم جدا باشند.
مرجع : رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما