تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
۰
کد مطلب : ۲۵۲۵۱

هیئت‌های مذهبی باید اتصال علمی داشته باشند/به عزاداری محدود نشویم

هیئت‌های مذهبی باید اتصال علمی داشته باشند/به عزاداری محدود نشویم
حجت‌الاسلام کاظم لطفیان صبح شنبه در دیدار مسئولان شوراهای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: هیئت‌های مذهبی استان باید تلاش کنند که به دنبال محتوایی کردن مراسم‌های خود در این ماه باشند.

وی بابیان اینکه اگر کارهای ظاهری هیئت‌های با پشتوانه و بااتصال به اهل‌بیت (ع) باشد، ارزشی است، بیان کرد: با توجه به وسعتی که استان دارد هیئت‌های مذهبی باید تلاش کنند که هرکدام با یکی از عالمان بزرگ خود را پیوند بزنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بر دنبال کردن مباحث فرهنگی در هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: همه مناطق و شهرستان‌های استان مفاخر و بزرگانی دارد که باید آن‌ها را احیا کنیم.

لزوم به‌روز بودن هیئت‌ها و امامان جماعات استان

حجت‌الاسلام لطفیان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: همان‌طور که ایشان فرمودند: «اگر همراه با تحولات نشوید، حذف می‌شوید» بنابراین نیاز است تا هیئت‌ها و امامان جماعات خود را به‌روز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هر کاری که در هیئت‌ها انجام می‌شود یک عالم باید در آن مراسم حضورداشته باشد، بیان داشت: هر هیئت باید به یک عالم وصل شده و نقطه اتصال علمی داشته باشد.

حجت‌الاسلام لطفیان اضافه کرد: در این راستا ما تمام تلاش خود را می‌کنیم اما هیئت‌های مذهبی نیز باید کارکرده و فقط خود را به عزاداری محدود نکنند.

هیئت‌های مذهبی مراسم‌های خود را محدود به عزاداری‌ها نکنند

وی بابیان اینکه هیئت‌های مذهبی تنها نباید مراسم‌های خود را محدود به عزاداری‌ها کنند، گفت: هیئت‌ها باید در مراسم‌های شادی نیز وارد شوند چراکه خود ائمه (ع) فرموده‌اند: «در شادی ما شاد و در عزاداری ما عزادار باشید».

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: ما به دنبال فرج امام زمان (عج) هستیم چراکه فرج ایشان یعنی فرج ما و ایشان می‌خواهد که ما شکوفا شویم.

حجت‌الاسلام لطفیان همچنین بر انجام کارهای قرآنی در هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین شورای هیئت‌های مذهبی استان و مرکز دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی منعقدشده کارهای خوب قرآنی در این هیئت‌های نیز در حال انجام است.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: دشمن به دنبال دوقطبی کردن جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی ما باید هوشیار باشند تا گول بازی کسی را نخورده و فقط دنبال افرادی باشند که پیرو خط ولایت هستند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما