تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۵۲۶۴

حجت الاسلام مؤمنی: مستند و با دلیل روضه بخوانید

حجت الاسلام مؤمنی: مستند و با دلیل روضه بخوانید
مراسم جشن میلاد حضرت رقیه با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج ابوالفضل بختیاری، کربلایی حسن حسینخانی و کربلایی امیر کرمی در هیئت محبان المهدی(عج) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید؛

_ حسین سرّالله است. اسراری که در حسین است نسبت به آن اسرار باید معرفت پیدا کنید. این اسرار را در اسماء و القابی که به سیدالشهدا نسبت می دهند به وضوح می توان دید. طبق روایتی رسول اکرم می فرماید حسین ای زینت آسمان ها و زمین ها و ای کشتی نجات و نور معرفت و مطلق که هیچ ظلمتی در آن راه ندارد.

_ همه اهل بیت کشتی نجات هستند ولی چرا به امام حسین منحصراً کشتی نجات اطلاق می شود.

_ در وادی سیر لحظه به لحظه باید انسان به مطلوب نزدیک تر شود. با هر حضور در جلسه در مسیری که حضرت قدم گذاشتند انسان باید راسخ تر و محکم تر قدم بگذارد. باید انسان قبل و بعد از جلسه خود را محاسبه کند و تفاوت آن را متوجه شود که این همان سری است که انسان می تواند به آن برسد. ما ادعا می کنیم بالاترین امور اخلاق و نکات را با گره خوردن با واقعه کربلا به دست می آید.

_ امام حسین ثارالله و دردانه خدا است. پیامبر اکرم فرمودند حسین از من است و من از حسین هستم. امام حسین اباعبدالله است. امام حسین سه پسر دارند علی اکبر که به شهادت رسیدند و امام سجاد و علی اصغر که در کربلا به شهادت رسیدند. نام هیچ کدام از پسرهای امام حسین عبدالله نیست که به امام حسین(ع) اباعبدالله می گویند که این همان سر الله است.

_ همه ائمه داعی الله هستند ولی یکی از القاب ایشان دعوی الله است. امام حسین نور الله است که این نور را نتوانستند از بین ببرند و نخواهند توانست. تقرب به خدا و تقرب به همه ائمه معصومین با پیروی از امام حسین و برائت از دشمنان امام حسین حاصل می شود.

_ روایاتی که بیان می شود با عقل حقیر قابل فهم نیست.ثواب یک قطره اشک برای ابی عبدالله این قدر زیاد است که خدا می فرماید جایگاه گریه کن امام حسین بهشت است.گریه برای امام حسین گناه کبیره را پاک می کند.

_ ما یک سالک حقیقی داریم و یک متوهم سالک داریم. سالک حقیقی طریق ابی عبدالله یعنی پیروی کردن از اباعبدالله و اهل بیت است. اباعبدالله در شب عاشورا فرمودند نماز و قرآن و دعا و استغفار را فراموش نکنید. موالات اباعبدالله و برائت از دشمن اباعبدالله ویژگی سالک طریق حسین است.

_ در روایت است که در قتل حسین حرارتی وجود دارد که این حرارتی خنکی به خود نمی بیند. جریان کربلا جشن و سروری برای ما نگذاشته است. امام رضا فرمودند که روز حسین اشک های ما را دائم جاری کرده است. جریان کربلا تا روز قیامت غم و غصه را برای ما به ارث گذاشته است.

_ اگر انسان در عمق جریان عاشورا ورود پیدا کند جشن و سروری برایش معنا ندارد. بعد از جلسات به روضه هایی که شنیدید فکر کنید که سازندگی درون ایجاد می کند. جلسه روضه را تنها ترک کنید و اگر با هم باشید شیطان به میان می آید.خلوت بعد از جلسه مهم است. هر چه بیشتر از درون بسوزید بیشتر زمینه تعالی و کمال فراهم است.

_ در روایت است که اگر کسی بدبخت وارد حرم اباعبدالله برود سعید و خوشبخت بیرون می آید که اول دعا گوی زائر امام حسین حضرت زهرا است. که به واسطه دعای مادرشان حضرت زهرا تمام آلودگی ها از بین می رود.

_ حرارت چند چیز برای انسان به ارمغان می آورد. اول حرارت روشنی به همراه دارد. اگر دل انسان برای اباعبدلله بسوزد زنگار را از انسان می زداید. دوم حرارت عامل حرکت است. چیزی که انسان را راه می اندازد گریه بر اباعبدالله است. هر کسی می خواهد در خانه خدا عزت پیدا کند باید با اباعبدالله گره پیدا کند.

_ می خواهید بدانید ایمان در دلت رفته یا خیر، روضه لازم نیست، اگر نام حسین را جلویت بردند و دلت شکست ایمان در دلت رفته است. سومین حرارت عامل سرعت است. هر چه بیشتر دلت برای اباعبدلله بسوزد سرعت سیرت بالاتر می رود.

_ من تقاضا می کنم در روضه خواندن دقت کنید. مستند و با دلیل روضه بخوانید. دشمنان سوء استفاده می کنند. در مستندات است که حضرت رقیه نامشان فاطمه بنت حسین است و سن ایشان چهارسال است اما بعضی جاها سن ایشان را سه سال بیان کردند. جشن تولد برای حضرت رقیه نمی توان گرفت چون بخواهید یا نخواهید سر از روضه می آورید.



مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما