تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۴۷۷

۴۸۳ مداح در سمنان شناسایی شدند

۴۸۳ مداح در سمنان شناسایی شدند
حجت الاسلام غلامرضا زاهدی ضمن اشاره به شناسایی ۴۸۳ مداح در شهرستان سمنان، افزود: از این تعداد ۱۳۰ نفر ذاکر آل الله بوده و در آئینهای ملی و مذهبی به ذکر مصائب اهل بیت (ع) می پردازند و ما بقی درکمیته ترحیم خوانان فعالیت می کنند.

وی همچنین با یادآوری اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۵ گفتمان دینی در شهرستان سمنان برگزار شده است افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر در این گفتمان‌ها شرکت کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان تصریح کرد: این گفتمان‌ها در حوزه دانش‌آموزی، دانشجویی و حوزوی برگزارشده است.

زاهدی با بیان اینکه این گفتمان ها به دو صورت کارگاهی و عمومی برگزار شده است بیان داشت: در این گفتمان ها در زمینه مهارتهای زندگی، عفاف و حجاب، دین و زندگی، مبانی انقلاب اسلامی، تکنولوژی های نوین اطلاعات و ارتباطات، روابط اجتماعی و نحله های فکری و عرفان های انحرافی بحث و تبادل نظر شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی فرقه‌های ضاله و نحله‌های انحرافی برای مربیان مدارس شهرستان تصریح کرد: این دوره به مدت یک هزار و ۶۰۰ نفر ساعت برگزار شده است.

زاهدی با اشاره به برنامه‌های این اداره برای ماه مبارک رمضان از توزیع قرآن در مساجد و تکایای شهرستان سمنان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری و تعویض قرآن‌های فرسوده مساجد و تکایا در حال انجام است .

وی با اشاره به این مطلب که تاکنون همه قرآن‌های فرسوده مساجد و تکایا و حسینیه‌های شهر سمنان جمع‌آوری‌شده است افزود: در حال برنامه‌ریزی برای جایگزینی این قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های جدید و نو هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با برشمردن برنامه های ایام ماه مبارک رمضان درمساجد، تکایا وهئیت های مذهبی شهرستان اظهار داشت: ۲۰ مبلغه و ۴۵ مبلغ به این اماکن اعزام شده اند که از این تعداد شش نفر مبلغ از قم و مابقی بومی هستند.

زاهدی در خاتمه از فعالیت ۴۸۳ مداح، ۱۶۵ هیئت مذهبی و ۲۳ موسسه قرآنی در شهرستان سمنان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد پنج موسسه در طول سال فعال هستند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما