تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۵۵۶۶

قرآن شناسنامه و شرح حال امیرالمونین(ع) است

قرآن شناسنامه و شرح حال امیرالمونین(ع) است
مراسم شب دوازدهم ماه مبارک رمضان در مجمع ذاکرین تهران با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و مداحی حاج غلامرضا سازگار، حاج محمود کریمی، آقای گل ختمی و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.


در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام ادیب یزدی را می خوانید:

بحث ما در خصوص عظمت ماه رمضان و نزول قرآن است. حتما انس با قرآن باید در برنامه های ما قرار بگیرد. سر بریده امام حسین علیه السلام در نوزده موضع قرآن خواندند.دلیل جسارت آن ملعون ها به سر امام حسین این بود که شنیده بودند آن سر قرآن می خواند.خوب است کسی میخواهد مدح امام حسین را بجا بیاورد چند آیه از این آیات گران قدری که این سر مبارک قرائت فرموده را بداند.


این آیات مربوط به جریان شهادت ابی عبدالله است. "اَمْ حسبتَ اَنَّ اصحابَ الکهف‌ و الرّقیم‌ کانوا من‌ آیاتنا عجباً؛" حضرت می فرمایند از اصحاب کهف داستان شهادت ما اعجب است. "وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ" و تا قبل از شهادت ما ظلم به اوج خود نرسیده بود. اوج ظلم در تاریخ بشریت، شهادت ابی عبدالله علیه السلام است.


قرآن را باید از چنگ دشمنان اهل بیت علیهم السلام بیرون بیاوریم. قرآن متعلق به اهل بیت علیهم السلام است. "فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ" از ابن عباس سوال شد منظور از "بیوت" خانه کیست؟ پاسخ داد :"ولله که خانه علی علیه السلام و زهرا سلام الله علیها است".

قرآن در ابتدای ایجاد وجودش اصواتی بود که کسی از آن چیزی نمی فهمید. قرآن اصواتی بود که از عرش به قلب و از قلب به لوح نگاشته می شد. در روایات داریم که قرآن هفتاد مرتبه متیسّر شد. " وَ لَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْر فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ : ما قرآن را آسان کردیم تا مردم بدانند.آیا کسی هست که به خود متذکر شود؟"


هرچه در قرآن هست معجزه است. کیفیت نزول قرآن معجزه است. انسان تصور کند پروردگار با بشر سخن گفته است این معجزه است. یکی از اعجاز قرآن این است که قرآن یک نمونه عملی و بدون هیچ خدشه ای را در کنار پیغمبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم تربیت کرد که تمام نشانه هایی که قرآن در خصوص آن نمونه بیان میفرماید در وجود مبارکش باشد و آن نمونه در وجود مکرم و معظم امیرالمونین حضرت علی علیه اسلام است.

برترین کسی که قرآن مفصل از او سخن گفته امیرالمونین است. قرآن شناسنامه و شرح حال امیرالمونین علیه السلام است. معروف ترین آیه درباره حضرت علی همان آیه "ولایت" است. " اِنَّما وَلیُّکُم الله وَ رسولُه و الذین امَنوا الذین یُقیمُونَ الصَّلوة و یُؤتونَ الزَّکاة و هُم راکِعون" ولیِ شما ابتدا خداوند است و بعد از او پیامبرش و بعد از او کسانی که ایمان آوردند. همه آن ها؟خیر آن هایی که نماز به پا میدارند و در حال رکوع زکات میپردازند.

این آیه زمانی نازل شده که هنوز نماز امیرالمونین تمام نشده بود. حیف است که قرآن را در اشعار و مطالعات و بیان افراد نیاورد و استفاده نکند. قرآن دشمن وهابیون است، قرآن دشمن داعش است، آن ها قرآن را نمیشناسند.
مرجع : وارث
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما