تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
۰
کد مطلب : ۲۵۵۹۶

کنگره ملی احمد عزیزی ۱۱ و ۱۲ آبان ماه برگزار می شود

کنگره ملی احمد عزیزی ۱۱ و ۱۲ آبان ماه برگزار می شود
ابراهیم رحیمی زنگنه از قطعی شدن زمان برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت مقام ادبی احمد عزیزی در کرمانشاه خبر داد و گفت: این کنگره به مدت دو روز و در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آبان ماه برگزار خواهد شد و در حاشیه آن نیز نشست های تخصصی را خواهیم داشت.

وی نداشتن اعتبارات کافی برای برگزاری این کنگره را از دلایل به تاخیر افتادن آن عنوان کرد و گفت: برای برگزاری این کنگره حدودا ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است که بخشی از آن از جانب وزارت خانه تامین شده و برای تامین مابقی اعتبار نیز باید استانداری کمک کند.

رحیمی زنگنه گفت: پیش بینی اولیه ما برای این کنگره ۲۰۰ میلیون تومان بوده اما در صورت تامین اعتبار با مبلغی کمتر از این هم می توانیم آن را برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از ارسال بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره تاکنون خبرداد و گفت: ۶۰ مقاله از برترین مقاله های ارسالی در یک مجموعه مقالات به چاپ می رسد.

وی در خصوص تعداد برگزیدگان این کنگره نیز گفت: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است که چند مقاله به عنوان برتر شناخته شوند اما پس از بررسی مقالات توسط هیئت داوران، تعداد برگزیدگان نیز اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مطالعات ادبی آثار احمد عزیزی، عرفان و تصوف در آثار احمد عزیزی، مطالعات دینی و آیینی آثار احمد عزیزی، ادبیات پایداری، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آثار احمد عزیزی را از موضوعات این کنگره عنوان کرد و گفت: دیگر موضوعات در پیوند با احوال و آثار این شاعر انقلاب و دفاع مقدس از جمله موضوعات و محورهای پژوهشی این کنگره خواهد بود.

رحیمی زنگنه، معرفی این شاعر کرمانشاهی و انتقال دیدگاه وسبک وی را از جمله اهداف برگزاری کنگره عنوان کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما