تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۵۸۲۲

برنامه‌های فرهنگی زائران حج تشریح شد

برنامه‌های فرهنگی زائران حج تشریح شد
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهریور ماه اعزام زائران به حج تمتع آغاز می‌شود، در خصوص برنامه‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران حج تمتع، گفت: در سال جاری برنامه ویژه فرهنگی برای زائران فرهیخته حج تمتع برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: برای همه زائوران حج تمتع سه جلسه آموزشی پیش از اعزام برگزار می‌شود اما برای زائران فرهیخته که شامل زائران دارای تحصیلات لیسانس به بالاتر و تحصیلات حوزوی است، یک جلسه آموزشی بیشتر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه علاوه بر جلسات قبل از اعزام، دو جلسه آموزشی ویژه نیز برای زائران فرهیخته در هنگام موسم حج در عربستان برگزار خواهد شد، گفت: بسته فرهنگی ویژه‌ای نیز مخصوص زائران فرهیخته فراهم شده است که در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری اعلام کرد: حداقل ۱۰ درصد زائران حج تمتع (حدود شش هزار نفر) جزو زائران فرهیخته هستند که از این میان هزارو ۸۰۰ زائر دارای مدرک دکتری و یا جزو اساتید دانشگاه هستند.

تعریف بسته‌های فرهنگی بر اساس تحصیلات برای زائران حج

وی در ادامه گفت: در سالهای گذشته بسته فرهنگی از سوی نشر مشعر به زائران داده می شد که اغلب در خصوص این بسته گله داشتند و برای برخی بسته های تکراری می رسید و یا برخی بسته ها را دریافت نمی کردند اما در سال جاری سامانه ای طراحی شده و بُنی به زائران ارائه شد که به وسیله آن بن می توانند محصولات فرهنگی مورد نظر خود را تهیه کنند.

احمدی با اشاره به اینکه بسته های فرهنگی ارائه شده به زائران حج تمتع در گروه های مختلف تحصیلی شامل زیر دیپلم، دیپلم تا لیسانس، لیسانس و بالاتر و افراد کم سواد تعریف شده است. حتی برای افرادی که به صورت خانوادگی عازم حج می شوند نیز بسته های مشخصی تعریف شده که زائران می توانند در سامانه همین بسته ها را خرید کنند. زائران این بسته ها را در سامانه علامت‌گذاری می کنند و این بسته ها به استان های آنها ارسال می شود.

حجاج سوره های منتخب قرآن را حفظ می کنند

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در خصوص برنامه های قرآنی زائران حج تمتع نیز گفت: برنامه فصل مهمانی ویژه حفظ سوره های منتخب قرآن، قرائت و ختم قرآن در کاروان ها، تفسیر قران به صورت روزانه برگزار می شود.

وی در ادامه به انتخاب زائران تحصیل کرده و جوان به عنوان یاوران حجاج اشاره و اظهار کرد: حدود پنج هزار زائر داوطلب در ایام حج به زائران و مسئولان کاروان ها در برگزار بهتر مناسک حج کمک خواهند کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما