تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۵۸۴۶

هیئت های مذهبی ظرفیت های بالایی برای ترویج ارزش های اسلامی دارند

هیئت های مذهبی ظرفیت های بالایی برای ترویج ارزش های اسلامی دارند
حجت الاسلام رحمت الله اروجی ظهر دوشنبه در نشست شورای هیئت های مذهبی استان با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی ظرفیت های بالایی برای ترویج ارزش های اسلامی دارند، اظهار داشت: هیئت های مذهبی جایگاه ارزشمندی بین مردم دارند.

وی افزود: دشمنان اسلام در تلاش هستند جایگاه اسلام را در جهان کمرنگ کنند و به دنبال این هستند که چهره ای برخلاف اسلام واقعی به مردم جهان نشان دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تمام تلاش دشمن این است که به نحوی می خواهند از گسترش دین اسلام جلوگیری کند.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی عنوان کرد: دشمن در تلاش است که با کمرنگ کردن ارزشهای دین بین مردم به اسلام و نظام و کشور ضربه بزند و حوزه فرهنگی یکی از مهمترین عرصه هایی است که دشمن آن را هدف گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هیئت های مذهبی یک ظرفیت و پتانسیل بالا برای مقابله با هجمه های دشمن است که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ارزشمند شورای هیئت های مذهبی، تصریح کرد: جایگاه شورا و رویکرد آن باید از حالت هیئت گرایی خارج و منزلت آن حفظ شود و شورای هیئت های مذهبی از یک افق بالا به هیئت های مذهبی نگاه کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه تصریح کرد: هیئت های مذهبی آموزش قرآن و تلاوت آن را باید در هیئت های خود بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

آموزش قرآن کریم در هیئت های مذهبی استان مورد توجه قرار می گیرد

رئیس دارالقرآن استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست عنوان کرد: تلاوت قرآن آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد.

مهدی پرتوی افزود: هیئت های مذهبی به واسطه اینکه در بطن جامعه فعالیت می کنند و بسیاری از افراد جامعه به ویژه جوانان در این هیئت های مذهبی فعالیت می کنند، ظرفیت ارزشمندی برای بهره گیری مردم ار برکات تلاوت قرآن دارند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش قرآن در هیئت های مذهبی، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه آموزش قرآن در هیئت های مذهبی امضای تفاهم نامه آموزش قرآن در هیئت های مذهبی این استان است.

وی بیان کرد: تفاهم نامه های برای آموزش قرآن در هیئت های مذهبی بین دارالقرآن و معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان منعقد شده است که طی این تفاهم نامه طراحی و اجرای برنامه های آموزش های عمومی و تخصی قرآن کریم و اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی و استفاده از توان و ظرفیت قاریان و حافظان استانی برای آموزش قرآن کریم در هیئت های مذهبی مورد توجه قرار می گیرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما