تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۵۹۵۵

بررسی سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع)در فصلنامه فرهنگ رضوی

بررسی سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع)در فصلنامه فرهنگ رضوی
در نخستین مقاله این فصلنامه که با عنوان «روش های فرهنگی امام رضا(ع) در خصوص زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین(ع)» است، روش ها و رویکردهای فرهنگی این راه از دیدگاه حضرت رضا(ع) مورد تحلیل قرار گرفته است.

«اصول علمی و اخلاقی مناظره های رضوی» از دیگر مقالات این شماره از فصلنامه فرهنگ رضوی است که در آن به سه اصل علمی از مناظره های امام رضا(ع) پرداخته شده و نمودی کاربردی برای علاقمندان این راه را ارائه داده است.

از دیگر مقالات نهمین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی می توان به مقاله «علی بن موسی الرضا(ع) و سبک زندگی اسلامی در روابط اجتماعی» اشاره کرد که براساس این مقاله امام رضا(ع) به آراستگی روحی و ظاهری سفارش ویژه داشتند که آراستگی اندیشه، گفتار و رفتار از مظاهر آراستگی روحی و مورد توجه امام(ع) است.

در آخرین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی، مقاله ای با عنوان «طراحی محتوایی و ساختاری پرتال زیارت مجازی اماکن متبرکه شیعه» به چشم می خورد که هدف از گردآوری این مقاله مطالعه سایتهای زیارتی ـ مذهبی به منظور طراحی محتوایی و ساختاری پرتالهای تخصصی با موضوع زیارت مجازی اماکن متبرکه شیعه است.

همچنین مقاله ای با عنوان «محسنات لفظی در کلام امام رضا(ع) و امام سجاد(ع)» در این شماره از فصلنامه وجود دارد که در آن ظرافت های بلاغی در کلام امامان معصوم(ع) تشریح شده است.

«مقایسه اهداف مبارزاتی امام رضا(ع) و انبیای الهی» نیز در این شماره چاپ و منتشر شده است.

دیگر مقاله نهمین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی «ساختار حمایت های مالی از زنان در نظام حقوقی اسلام (با تمرکز بر روایت های امام رضا(ع))» است

فصلنامه علمی ـ پژوهشی فرهنگ رضوی به صاحب امتیازی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) از سال ۹۲ انتشار خود را آغاز کرد و تاکنون ۸ شماره آن منتشر شده است. دراین فصلنامه، مقالاتی در موضوعات و مباحث کلامی، تربیتی، اخلاقی، سیاسی و تاریخی مربوط به حضرت رضا(علیه السلام) به چاپ می رسد.

سید جواد جعفری مدیرمسئول و دکتر سیدجلال درخشه سردبیری فصلنامه فرهنگ رضوی رابرعهده دارند.

متن کامل این فصلنامه درسایت بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) بخش فصلنامه به نشانی shams.toos.ir قابل دسترسی می باشد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما