تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۵۹۶۴

مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود
این مراسم همچون سال‌های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایت‌مدار و متدین شهرستان ری و ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم(ع) از سراسر کشور در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، این مراسم معنوی در سالروز گرامیداشت وفات آن حضرت مصادف با ۱۵ شوال مطابق با شنبه، ۱۰ مردادماه جاری از ساعت ۱۱ با تلاوت آیات قرآن کریم توسط علی شیرزاد، قاری ممتاز و برنامه جمع‌خوانی خادمان آستان مقدس آغاز و در ادامه زیارت‌نامه حضرت عبدالعظیم(ع) توسط محمدرضا غلامرضازاده قرائت و پس از ذکر اشعار توسط غلامرضا سازگار، سیدمهدی میرداماد ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه‌سرایی خواهد پرداخت.

ایراد سخنرانی توسط آیت‌الله سیداحمد خاتمی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پایان‌بخش این مراسم خواهد بود.

حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، نواده پاک امام حسن مجتبی(ع) و از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم(ع) را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه(ع) در مورد این شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل بیت(ع)، نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی آن محدث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی(ع) زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا دانسته است.

یادآور می‌شود، این مراسم به‌طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما