تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
۰
کد مطلب : ۲۶۰۹۰

۱۸ مرداد؛ رونمایی از مصحف اهدایی به عتبه عباسیه

۱۸ مرداد؛ رونمایی از مصحف اهدایی به عتبه عباسیه
محمد بابایی، مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن از رونمایی مصحف اهدایی به حرم حضرت عباس(ع) در روز یکشنبه، ۱۸ مردادماه خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: این مصحف توسط ۲۴۴ نفر از کاتبان کل کشور و به نیت اهدا به حرم حضرت عباس(ع) کتابت شده؛ البته کتابت این مصحف در سال گذشته صورت گرفته است.

بابایی همچنین اظهار کرد: یک سالی که میان کتابت و رونمایی این اثر فاصله افتاده است، از آن روی بود که این مصحف مراحل تصحیح، تذهیب، جلدسازی، صحافی و آماده‌سازی را طی کند.

وی همچنین از تقدیم این قرآن به محضر رهبر معظم انقلاب طی روز اول ماه رمضان خبر داد و گفت: معظم‌له این اثر را ملاحظه و از آن تقدیر کردند و هفته آینده مراسم رونمایی از این مصحف طی ساعت ۱۷ در حسینیه الزهرا(س) مرکز طبع و نشر قرآن برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن ادامه داد: در نیمه دوم شهریورماه برنامه‌ای برای سفر مسئولان انجام این طرح و برخی از کاتبانی که نقش ویژه‌ای در انجام آن داشتند به عتبات عالیات داریم تا این مصحف به صورت حضوری به حرم حضرت عباس(ع) اهدا شود.

بابایی یادآور شد: در مراسم رونمایی از این مصحف، نائب‌التولیه حرم حضرت عباس(ع) نیز حضور دارد، سپس به دعوت عتبه عباسیه، گروه یاد شده همزمان با شهریورماه به عتبات اعزام می‌شوند که شمار افراد این کار نیز قابل توجه است.

وی همچنین درباره ویژگی‌های این مصحف عنوان کرد: خط این مصحف نسخ بوده و در ۶۰۴ صفحه کتابت شده است. هر صفحه این مصحف ۱۲ سطر دارد و اعراب‌گذاری آن از نوع کم‌علامت بوده و رسم‌المصحف در آن رعایت شده است.

بابایی با بیان اینکه اغلب کاتبان این مصحف در مرکز طبع و نشر آموزش‌ دیده‌اند، گفت: صفحات و تذهیب همه صفحات یکسان است و این طور نیست که هر صفحه تذهیب خاص خود را داشته باشد؛ در این باره تلاش شده است علیرغم اینکه خطاطان این حوزه متعدد بوده‌اند، هارمونی در کار ایجاد شود و کار مشطط نباشد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما