کد مطلب : ۲۶۰۹۴
تشکیل کمیته اطلاع رسانی در سیما برای تبلیغ فیلم «محمد (ص)»
مدیران سیما در نشست هفتگی خود پذیرای عوامل تولید فیلم سینمایی «محمد (ص)» شدند و در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات این اثر سینمای ملی، تبادل نظر کردند.
مجید مجیدی تاکید کرد اولین رونمایی از این اثر در ۱۱ ذالقعده و همزمان با ولادت امام رضا (ع) در ایران و همزمان در فستیوال مونترال کانادا خواهد بود و پیشاپیش درخواست های متعددی برای خرید و اکران از کشورهای اسلامی داشته ایم.
کارگردان فیلم سینمایی «محمد (ص)» با ارائه گزارشی از روند تولید فیلم اضافه کرد: از اقدامات مهم در تهیه و تولید این فیلم جلب حمایت علمای بزرگ جهان اسلام بوده است و در نمایش های خصوصی که برای گروه های مختلف گذاشتیم بسیاری تاکید داشتند نگاه این فیلم حلقه مفقوده ای است که دنیای امروز برای نزدیک کردن ادیان به آن نیازمند است.
مجیدی تاکید کرد: در کنار حمایت ها، مسلما مشکلات بسیاری در اکران جهانی این فیلم سینمایی خواهیم داشت ولی باید به یاد داشته باشیم جهان ما نیازمند نمایش چهره واقعی و روحانی و نورانی و رحمانی پیامبر اسلام است و ساخت این فیلم تنها بخشی از ادای دین ما در زمینه قرائت صحیح از اسلام ناب محمدی است.
وی ساخت شهرک عظیم سینمایی در مسیر تولید این فیلم را اقدام مثبت دیگری دانست و افزود: در ساخت این شهرک نگاه ما، استفاده مجدد آن توسط فیلمسازان دیگر بود. در ابتدا بنا بود تنها در حوزه ساخت آثار دینی مورد استفاده قرار گیرد ولی سازندگان آن تصمیم گرفتند این امکانات را در اختیار همه دوستان قرار دهند.
کارگردان فیلم «محمد (ص)» توضیح داد: شهرک سینمایی ساخته شده در جریان این فیلم سینمایی امکانات ایجاد یک شهرک توریستی و آموزشی در زمینه تاریخ اسلام را داراست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساخت تولیدات فاخری در حوزه دینی باشیم.
مجیدی افزود: این فیلم قابلیت آن را دارد تا جمعیت عظیم خاموشی را با سینما آشتی دهد. این فیلم سینمای ۳ ساعته است و با توجه به تصاویر موجود قابلیت ساخت سریالی ۸ قسمتی را نیز دارد.
محمد رضا صابری مدیر عامل موسسه سینمایی «نورتابان» نیز با اشاره به تجهیزات عظیم این اثر سینمایی بزرگ از قابلیت های متعدد شهرک سینمایی ساخته شده در جریان تولید فیلم سخن گفت و از شبکه های مختلف خواست تا با استفاده از امکانات این شهرک از این قابلیت ها بهره برداری کنند.
علیاصغر پورمحمدی معاون سیما در خاتمه این نشست با قدردانی از اقدامات موثر در ساخت و تولید این فیلم بزرگ در عرصه هنر دینی، اطلاع رسانی و تبلیغات موثر برای اکران فیلم را از وظایف رسانه ملی دانست و اضافه کرد: در کنار تهیه تیزر و آنونس های مناسب شبکه های افق و مستند می توانند مستندهای جذابی را تهیه و پخش کنند.
معاون سیما از برنامهریزی و تلاش سازمان صدا و سیما و تاکید ریاست سازمان در جلسه ای که قبلا با حضور کارگردان فیلم برگزار شده است به منظور معرفی بیشتر این فیلم ارزشمند خبر داد و اعلام کرد: کمیتهای ۳ نفره برای برنامهریزی و تقسیم کار تبلیغ فیلم «محمد (ص)» از مدیران سیما تعیین میشوند تا با تولید و ساخت و پخش برنامههای جذاب پشت صحنه و حضور برخی عوامل در برنامههای سیما اقدام نماید.
مجید مجیدی تاکید کرد اولین رونمایی از این اثر در ۱۱ ذالقعده و همزمان با ولادت امام رضا (ع) در ایران و همزمان در فستیوال مونترال کانادا خواهد بود و پیشاپیش درخواست های متعددی برای خرید و اکران از کشورهای اسلامی داشته ایم.
کارگردان فیلم سینمایی «محمد (ص)» با ارائه گزارشی از روند تولید فیلم اضافه کرد: از اقدامات مهم در تهیه و تولید این فیلم جلب حمایت علمای بزرگ جهان اسلام بوده است و در نمایش های خصوصی که برای گروه های مختلف گذاشتیم بسیاری تاکید داشتند نگاه این فیلم حلقه مفقوده ای است که دنیای امروز برای نزدیک کردن ادیان به آن نیازمند است.
مجیدی تاکید کرد: در کنار حمایت ها، مسلما مشکلات بسیاری در اکران جهانی این فیلم سینمایی خواهیم داشت ولی باید به یاد داشته باشیم جهان ما نیازمند نمایش چهره واقعی و روحانی و نورانی و رحمانی پیامبر اسلام است و ساخت این فیلم تنها بخشی از ادای دین ما در زمینه قرائت صحیح از اسلام ناب محمدی است.
وی ساخت شهرک عظیم سینمایی در مسیر تولید این فیلم را اقدام مثبت دیگری دانست و افزود: در ساخت این شهرک نگاه ما، استفاده مجدد آن توسط فیلمسازان دیگر بود. در ابتدا بنا بود تنها در حوزه ساخت آثار دینی مورد استفاده قرار گیرد ولی سازندگان آن تصمیم گرفتند این امکانات را در اختیار همه دوستان قرار دهند.
کارگردان فیلم «محمد (ص)» توضیح داد: شهرک سینمایی ساخته شده در جریان این فیلم سینمایی امکانات ایجاد یک شهرک توریستی و آموزشی در زمینه تاریخ اسلام را داراست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ساخت تولیدات فاخری در حوزه دینی باشیم.
مجیدی افزود: این فیلم قابلیت آن را دارد تا جمعیت عظیم خاموشی را با سینما آشتی دهد. این فیلم سینمای ۳ ساعته است و با توجه به تصاویر موجود قابلیت ساخت سریالی ۸ قسمتی را نیز دارد.
محمد رضا صابری مدیر عامل موسسه سینمایی «نورتابان» نیز با اشاره به تجهیزات عظیم این اثر سینمایی بزرگ از قابلیت های متعدد شهرک سینمایی ساخته شده در جریان تولید فیلم سخن گفت و از شبکه های مختلف خواست تا با استفاده از امکانات این شهرک از این قابلیت ها بهره برداری کنند.
علیاصغر پورمحمدی معاون سیما در خاتمه این نشست با قدردانی از اقدامات موثر در ساخت و تولید این فیلم بزرگ در عرصه هنر دینی، اطلاع رسانی و تبلیغات موثر برای اکران فیلم را از وظایف رسانه ملی دانست و اضافه کرد: در کنار تهیه تیزر و آنونس های مناسب شبکه های افق و مستند می توانند مستندهای جذابی را تهیه و پخش کنند.
معاون سیما از برنامهریزی و تلاش سازمان صدا و سیما و تاکید ریاست سازمان در جلسه ای که قبلا با حضور کارگردان فیلم برگزار شده است به منظور معرفی بیشتر این فیلم ارزشمند خبر داد و اعلام کرد: کمیتهای ۳ نفره برای برنامهریزی و تقسیم کار تبلیغ فیلم «محمد (ص)» از مدیران سیما تعیین میشوند تا با تولید و ساخت و پخش برنامههای جذاب پشت صحنه و حضور برخی عوامل در برنامههای سیما اقدام نماید.
مرجع : مهر