تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۶۲۰۱

افتتاح مدارس دینی وابسته به آستان حسینی در کشورهای عربی و اروپایی

افتتاح مدارس دینی وابسته به آستان حسینی در کشورهای عربی و اروپایی
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، «شیخ علی القرعاوی»، مسئول شعبه مدارس دینی آستان مقدس امام حسین(ع) در این باره گفت: آستان مقدس حسینی افتتاح مدارس دینی(حوزوی) در کشورهای عربی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده و اکنون یک مدرسه را در کشور عمان و دیگری را در کشور دانمارک افتتاح کرده است.

وی افزود: همچنین، آستان مقدس حسینی دوره‌ای دینی در کشور استرالیا برگزار کرده که با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان به علوم دینی مواجه شده است.

القرعاوی تصریح کرد: اکنون در مدارس دینی وابسته به آستان مقدس حسینی در کشورهای مختلف، بیش از ۵۰۰ طلبه در حال فراگیری دروس دینی هستند.

وی ادامه داد: آستان مقدس حسینی همچنین بخشی را برای آموزش علوم دینی از طریق اینترنت(فضای مجازی) راه‌اندازی کرده است که دروسی که به صورت روزانه توسط اساتید مدرسه دینی امام حسین(ع) در کربلا تدریس می‌شود، از طریق فضای مجازی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

القرعاوی گفت: طلبه‌های زیادی در خارج از عراق و به‌ویژه در اروپا از این طرح استقبال کرده‌اند و آستان مقدس حسینی در نظر دارد با هدف نشر اندیشه و فرهنگ اهل بیت (ع) این طرح آموزشی را توسعه دهد.

مدرسه دینی امام حسین (ع) فعالیت‌های زیادی را انجام داده که از جمله می‌توان به برگزاری مسابقه حفظ خطبه‌های امیر المومنین (ع) و مسابقه ویژه حفظ خطبه حضرت زینب (س)، مسابقات فقهی و برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها در داخل و خارج از عراق اشاره کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما