تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۶۲۰۴
آهنگران:

ولایت‌پذیری از اصول مهم مداحی است

ولایت‌پذیری از اصول مهم مداحی است
حاج صادق آهنگران پیش ازظهر دوشنبه در نشست با مداحان اهل‌بیت گرگان اظهار کرد: تواضع، توجه به فرمایش مراجع و پیشکسوتان از اصول مداحی است و در غیر این صورت مداح به انحراف کشیده می‌شود.

وی بابیان اینکه مداحان شاخصه‌ای از کار روحانیت را دارند، ادامه داد: یک مداح باید بر احادیث، قرائت، مفاهیم قرآن، مکاتب و تاریخ تسلط کامل داشته باشد.

مداح اهل‌بیت کشوری بالا بردن سطح سواد مداحان را مورد تأکید قرارداد و افزود: مداحان باید با فراگیری علم و دانش سطح مداحی خود را بالا ببرند.

آهنگران تصریح کرد: دشمن مداحان را نشانه گرفته است و تنها با داشتن سلاح سواد و آشنا بودن به مسائل روز می‌توان در برابر دشمن ایستاد.

وی افزود: یک مداح باید صدا، دستگاه، شعر، فن بیان و بالا بردن سطح مداحی خود را موردتوجه قرار دهد و مراقب باشد تا ضربه‌ای به فرهنگ دینی نزند و از سبک‌های مداحی خوب استفاده کند.

مداح اهل‌بیت کشوری بابیان اینکه بزرگان دین برای روضه‌خوان امام حسین(ع) اهمیت زیادی قائل بودند، افزود: این اهمیت به‌ قدری بود که فضیلت گریه بر امام حسین(ع) را از فضیلت نماز شب بالاتر می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند این محبت را به ما کرده است، گفت: برای اینکه چنین مقامی داریم باید شکر کنیم و یکی از شکرگزاری‌های ما رعایت اصول اصلی مداحی است که باید انجام شود.

مداحی یک افتخار و هنر است

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مداحی یک افتخار و یک هنر است و شما بزرگواران هنرمندانی هستید که معارف دین و آموزه‌های دینی و فضایل اهل‌بیت را در قالب هنر مداحی ترویج می‌کنید.

حجت‌الاسلام جواد نجفی بابیان اینکه مداحان باید قدر خود را بدانند، افزود: شما باهنر مداحی و ستایشگری خود قلوب مردم و عاشقان اهل‌بیت را به آن ها پیوند می‌زنید و عنایت اهل‌بیت هم به مداحان فراوان است.

وی ادامه داد: مدح اهل‌بیت و فضایل اهل‌بیت را از زبان جاری کردن یک افتخار و یک مقام والای معنوی است.

حجت‌الاسلام نجفی با بیان اینکه مداحی به معنی ترویج خوبی‌ها است، اظهار کرد: به این روش ما پیامبر و خاندان عصمت و طهارتش را به جامعه معرفی می کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: یک مداح باید از اشعاری استفاده کند که موردنیاز روز و جامعه باشد.

وی با اشاره به دوران ۸ سال دفاع مقدس افزود: اشعاری که شعرای آیینی می‌سرودند با نوای گرم و دل‌نشین حاج صادق آهنگران حماسه‌ای می‌آفرید.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما