تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۶۳۴۱

اختتامیه ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد

اختتامیه ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد
مراسم اختتامیه ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سه شنبه، ۲۷ مردماه با حضور آیت الله تسخیری، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیدعباس عراقچی گزارشی از روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه موسوم به ۱+۵ و نتایج و دستاوردهای این مذاکرات به اعضای مجمع ارائه کرد. وی در سخنانی اظهار کرد: یک ماه قبل توافقی بین ایران و قدرت‌های جهان صورت گرفت که اکنون در مراجع قانونی ایران و کشورهای ۱+۵ در حال بررسی است که ممکن است تصویب بشود یا نشود.

عراقچی تصریح کرد:‌ در هر صورت چه تصویب بشود یا نشود، این توافق نتیجه درخشانی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشت و دستاورد و تجربه گران قیمتی نیز برای شیعیان محسوب می‌شود، چرا که همه دانستند می‌توان در مقابل قدرت های دنیا ایستاد و با مقاومت به خواسته های برحق خود رسید.

وی با بیان اینکه این تجربه ثمره ۱۲ سال مقاومت ملت ایران است، گفت: ۱۲ سال پیش این دعوا بین ایران و کشورهای غربی در موضوع غنی سازی شروع شد؛ وقتی ما در غنی سازی شروع به پیشرفت کردیم، کشورهای غربی خواهان توقف این غنی سازی شدند اما ملت ایران حاضر نبودند کوتاه بیایند؛ این دعوا به نبرد اراده ها تبدیل شد و در طول این ۱۲ سال این جنگ بین ایران و غرب همواره وجود داشت.

عراقچی با تأکید بر اینکه ایران در نبرد اراده ها حرف خود را به شش قدرت دنیا تحمیل کرد، افزود: تیم مذاکره‌کننده به نمایندگی از ملت بزرگ ایران و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب و با مدیریت رئیس جمهور توانست به آنچه که می خواست برسد.

در ادامه این مراسم، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مورد مفهوم عدالت به سخنرانی پرداخت. وی اظهار کرد: همه جوامع در طول تاریخ به نوعی با مسئله عدالت به عنوان مهم ترین و محوری ترین مسئله برای حفظ و انسجام بخشیدن به جامعه خویش مواجه بوده اند؛ بر همین اساس می توان تحقق عدالت را محور و پایه شکل گیری حیات طیبه انسان در جامعه دانست.

قالیباف با بیان اینکه مسئله عدالت امری فطری و پیشادینی است، گفت: در اسلام عدالت بستر حیات طیبه انسان در جامعه و اساس حکومت داری تلقی شده که «العدل اساس الملک»؛ تحقق عدالت یعنی نفی ظلم؛ چه به نفس خود و چه به دیگری و از سوی دیگر نفی پذیرش ظلم.

وی تصریح کرد:‌ ایمان به خداوند و برائت از ولایت طاغوت و شیطان تنها راه نجات امت اسلامی است؛ تحقق تمدن اسلامی و داشتن جامعه‌ای نزدیک به آرمان جامعه مهدوی در گروی ایمان به خدا و کفر به طاغوت است و صراط این هدف، مبارزه و روحیه جهادی و انقلابی است.

قالیباف با تأکید بر اینکه نمی‌توان با عافیت طلبی و مصالحه با دشمن و با پذیرش ولایت شیطان به مقصد رسید، اظهار کرد: نمی شود با سرمایه داری و تکنوکراسی به مقصد متعالی و ساخت تمدن اسلامی رسید.

وی خاطرنشان کرد: از صدر اسلام تاکنون همواره اسلام ناب و حقیقی با جهاد و مبارزه با ظلم و طاغوت همراه بوده است و البته اشکال مبارزه متفاوت است؛ همه مبارزه لزوماً قتال نیست بلکه گاهی بنا به اقتضاء شکل مبارزه فرق می کند.

محمدباقر نوبخت، آخرین سخنران ویژه مراسم اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی اهل بیت(ع) بود که در سخنانی به دو مشکل عمده جهان اسلام پرداخت و گفت: نخستین مشکل عمومی جهان اسلام ترفند و شکلی از مقابله و مبارزه با اسلام ناب است که از طریق جعل یک گروه و مجموعه به نام اسلام که امروز در برابر مکاتب و مذاهب مختلفی که متوجه آموزه‌ها و روش‌های ارزشمند اسلام شده است تلاش دارد برای دور کردن از نظرها از اسلام واقعی اسلامی جعلی، خشن و بی رحم را در منظر جهانیان قرار دهد.

وی تصریح کرد: مواضعی که ما می‌توانیم داشته باشیم نشان دادن چهره رحمانی اسلام است که امروزه خدمتگزاران ملت جمهوری اسلامی در دولت یازدهم تلاش می‌کنند چهره اعتدالی و رحمانی اسلام را برای خنثی توطئه‌های دشمنان به جهانیان نشان دهد.

نوبخت با اشاره به شعار مطرح شده از سوی رئیس جمهور در نشست عمومی سازمان ملل متحد گفت: در همین راستا دو سال پیش رئیس جمهور ایران شعاری مطرح کرد که خواهان یک جامعه جهانی، بدون خشونت و دور از افراط بود. و

ی در ادامه به مشکل دیگر جهان اسلام پرداخت و اظهار کرد: از ۳۶ سال پیش که جمهوری اسلامی با زعامت یک مرجع تقلید و یک انسان کامل در این جغرافیا ایجاد شد و بعد از قرن‌ها حکومت شیعی در جهان شکل گرفت همه‌ مساعی مصروف شد تا ناکارآمدی اسلام شیعی که در قالب جمهوری اسلامی تعین یافته بود به جهان القاء شود.

بنابراین گزارش در بخشی از مراسم اختتامیه ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) جمعی از شیعیان فعال در حوزه اسلامی تقدیر شدند. علی ابوالخیر، روزنامه نگار و فعال شیعی از مصر، شیخ تیجان سیلا، مبلغ شیعی از سریلانکا، سید ایمن زیتون، فعال اجتماعی و محقق از سوریه، سید محمد الحیدری، رئیس واحد عقیدتی ـ سیاسی نیروهای حشد الشعبی از عراق، شیخ تیجان سیلا، رهبر جمعیت شیعیان در سیرالئون و رئیس جمعیت اسلامی، موسی آیدین، رئیس مؤسسه فرهنگی کوثر و رئیس مؤسسه وقف امام علی(ع) از ترکیه، عمر شهاب، رئیس سازمان اهل بیت(ع) از اندونزی، شمشاد حسین رضوی، رئیس مجلس علمای شیعه نروژ، مسعود شجره، رئیس تشکل حقوقی مسلمانان از انگلستان، علی سرای، فعال رسانه ای و حقوقی در دفاع از مسلمانان برلین، ام فروه نقوی، رئیس مؤسسه لبیک یا حسین در انگلستان و فعال فرهنگی از اروپا و عفاف الحکیم فعال بخش زنان حزب الله از لبنان در این مراسم تجلیل شدند.

بنابراین گزارش، در پایان مراسم اختتامیه اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پس از سخنرانی برخی از اعضای مجمع، بیانیه پایانی اجلاس قرائت شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما