تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۶۴۰۶

۲۱ جلد از دانشنامه قرآنی «اهل البیت(ع)» در کربلا منتشرشد

۲۱ جلد از دانشنامه قرآنی «اهل البیت(ع)» در کربلا منتشرشد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «آستان مقدس حسینی»، تدوین مرحله نخست این دانشنامه قرآنی به همت شعبه پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی و در ۲۱ جلد انجام شد.

مرحله نخست این دانشنامه چهار سال به طول انجامید و به‌عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین پروژه‌های قرآنی دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در زمینه طبقه‌بندی موضوعی روایات اهل بیت(ع) در زمینه تبیین آیات قرآنی به‌شمار می‌رود.

سید مرتضی جمال‌الدین، مسئول شعبه پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی دارالقرآن آستان مقدس حسینی در این باره گفت: مرحله نخست این دانشنامه قرآنی در ۲۱ جلد به‌ پایان رسید و نسخه آزمایشی این ۲۱ جلد توسط مؤسسه انتشاراتی «وارث» وابسته به آستان مقدس حسینی به چاپ رسیده است.

وی افزود: دارالقرآن آستان مقدس حسینی، درنظر دارد بخش پایانی این دانشنامه را که شامل ۱۰ جلد می‌شود را تا پایان سال جاری میلادی به اتمام برساند.

دانشنامه قرآنی اهل بیت(ع)، یکی از مهم‌ترین طرح‌های حوزه قرآن و اندیشه دارالقرآن آستان مقدس حسینی است و این دانشنامه حاوی تمام احادیث و روایت‌های قرآنی است که از اهل بیت(ع) نقل شده‌ است.

طرح تألیف و تدوین دانشنامه قرآنی اهل بیت(ع) به کوشش پرسنل و پژوهشگران شعبه مطالعات و پژوهش‌های قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس حسینی و با همکاری کتابخانه ملی ایران در حال تدوین است.

گفتنی است، کتاب «تلک الرسل» نیز اخیرا به‌همت مرکز پژوهش‌ها و مطالعات قرآنی وابسته به شعبه دارالقرآن آستان حسینی در شهر مقدس قم منتشر شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما