تاریخ انتشار
شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۶۴۹۴
مجیدی در نشست خبری جشنواره مونترال:

فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» معرّف چهره واقعی اسلام است

فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» معرّف چهره واقعی اسلام است
مجید مجیدی، کارگردان کشورمان در نشست خبری  خود در جشنواره فیلم مونترال کانادا درباره فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: این فیلم اولین بخش از یک سه گانه در خصوص زندگی رسول مکرّم اسلام است و هدف از ساخت آن، اصلاح چهره برحق اسلام در جهان است.
وی با بیان اینکه هدف این فیلم اصلاح چهره بر حق اسلام در جهان است، افزود: فیلم محمد(ص) تلاش می‌کند اسلام را به عنوان دین صلح، دوستی و عشق معرفی کند.

مجیدی گفت: متاسفانه در حال حاضر، چهره‌ای که از اسلام ارائه می‌شود، چهره‌ای تندرو، متعصبانه و خشن است و این چهره حقیقی اسلام نیست. اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی که تحت پوشش نام اسلام فعالیت می‌کنند، هیچ ارتباطی به این دین ندارد. اسلام دین صلح، دوستی و عشق است و من هم تلاش کردم این مطلب را در فیلم‌ام به نمایش بگذارم.

این فیلم که پرهزینه‌ترین فیلم سینمای ایران است روز پنجشنبه در سراسر ایران شروع به نمایش کرد و در همان ابتدا تحسین مخاطبان اولیه را برانگیخت.

بررسی فیلم «محمد رسول الله» در «پانوراما»

برنامه «پانوراما» از شبکه المنار لبنان ساعت ۲۰:۳۰ به وقت بیروت و ۲۲:۰۰ به وقت تهران پیرامون فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» با حضور «غسان مسعود»، بازیگر سوریه‌ای مشهور سینما، تئاتر و تلویزیون جهان عرب و استاد هنر در دانشگاه و بازیگر فیلم نقش «صلاح‌الدین» و «نبیل الحلفاوی»، بازیگر مشهور مصری سینما، تلویزیون و تئاتر شب گذشته، ۵ شهریور به بحث پرداخت.

بر اساس این خبر، عوامل برنامه «پانوراما» تلاش داشتند تا مجید مجیدی، کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» در برنامه حضور داشته باشد که وی در حال حاضر به دلیل اکران فیلم در جشنواره مونترال کانادا حضور دارد. این در شرایطی است که بازیگران این فیلم نیز در جشنواره حضور دارند.

در ادامه این خبر آمده؛ طی روزهای گذشته به شکل‌های مختلف برخی از رسانه‌ها با دادن نسبت‌های دروغ به فیلم تلاش کردند تا پیام و مفهوم اصلی فیلم را تحت تاثیر خود قرار دهند؛ فیلمی که به گفته مجیدی اصلی‌ترین پیامش وفاق جهانی را در برمی‌گیرد. به طور مثال دانشگاه الازهر در مصر در شرایطی به نشان دادن چهره پیامبر در فیلم واکنش نشان داده که در فیلم چنین تصویری وجود نداشته است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما