تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۶۵۷۰

پیش‌فروش ۱۰ هزار بلیت در کردستان/ محمد رسول‌الله(ص) رکورد می‌زند

پیش‌فروش ۱۰ هزار بلیت در کردستان/ محمد رسول‌الله(ص) رکورد می‌زند
از زمان بازگشایی مجدد پردیس سینمایی بهمن سنندج کردستانی ها نیز همزمان با سینماهای برتر کشور میزبان فیلم های روز می شوند و به همین دلیل یکی دو سالی است که بازار سینما حداقل در سنندج رونق گرفته و مردم استقبال خوبی از آن دارند.

پردیس سینمایی بهمن سنندج که توسط حوزه هنری استان کردستان اداره می شود، دارای سالن های استاندارد پخش فیلم است و با توجه به امکانات و تجهیزاتی که در این پردیس استفاده شده است، میزان رضایت و استقبال مردم برای فیلم دیدین افزایش پیدا کرده است.

طی چند سال اخیر و به دنبال بازگشایی مجدد پردیس سنیمایی بهمن سنندج روند حضور مردم برای تماشای آثار سینمایی افزایش پیدا کرده و این بار این مجموعه فرهنگی و هنری همزمان با سینماهای برتر کشور میزان اکران محمد رسول الله(ص) است.

هر چند که این روزها اکثر شهرها و حتی مراکز شهرستانهای استان کردستان حتی یک سالن سینما نیز ندارند ولی خوشبختانه پردیس سینمایی بهمن سنندج جزو تنها مراکز فرهنگی استاندارد در استان است که میزبانی خیل عظیمی از برنامه های فرهنگی و هنری به ویژه اکران آثار سینمایی را بر عهده دارد.

اکران عمومی آخرین ساخته مجید مجیدی در پردیس سینمایی بهمن سنندج همزمان با تهران آغاز شد و نه تنها که استقبال مردم از این اثر سینمایی قابل توجه بود که دو روز قبل از آغاز اکران شمار بلیط های پیش فروش شده این اثر از مرز هفت هزار مورد افزایش یافت.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش استقبال مردم از تماشای فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) عنوان کرد: تا پایان وقت اداری روز یکشنبه در مجموع پیش فروش بلیت فیلم «محمد رسول‌الله» در کردستان به ۱۰۰۰۰ بلیت افزایش یافت.

امین مرادی بیان کرد: اکران فیلم «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی از روز جمعه ششم شهریور ماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز شده است و طی این سه روز سالن اصلی در تمامی سانس ها مملو از جمعیت مشتاق برای تماشای این اثر بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هفت هزار بلیت در استان در بین ادارات، سازمانها و نهادهای استان پیش فروش شده است، عنوان کرد: «محمد رسول‌الله» اثر ارزشمندی است که حاصل قریب یک دهه فعالیت هنرمندان مختلف سینمای ایران و جهان است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوبی که از این فیلم در طی این دو روز در استان کردستان صورتد گرفته است، ادامه داد: انتظار داریم با توجه به اهداف این فیلم که به تصویر در آوردن واقعیت دین مبین اسلام است در روزهای آینده استقبال از این فیلم افزایش پیدا کند.


رئیس حوزه هنری استان کردستان از برنامه ریزی گسترده استانی جهت فراهم کردن شرایط حضور حداکثری علاقه مندان سینما و دیدن این فیلم ارزشی و ماندگار تاریخ سینما ایران خبر داد وگفت : انتظار می رود که بتوانیم با هماهنگی هایی که با مدیران دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی صورت گرفته است و تسهیلات مناسب در این خصوص زمینه حضور حداکثری هم استانی ها در سینما را مهیا کرده و جمعیت بیشتری از مردم استان کردستان بتوانند این اثر سینمایی را ملاحظه کنند.

وی گفت: این اثر حاصل سال‌ها تحقیق در کشورهای مختلف از جمله مصر، عربستان و عراق می باشد و در ساخت آن که مطابق با استانداردهای روز جهان می باشد، درکنار عوامل داخلی برجسته ترین سینما گران جهان حضور دارند.

مرادی از این فیلم به عنوان اثری ماندگار و تاثیرگذار نام برد و گفت: این فیلم زندگی حضرت پیامبر(ص) از زمان تولد تا سن ۱۲ سالگی را در مدت زمان سه ساعت به تصویر کشیده است.

رئیس حوزه هنری کردستان تصریح کرد: فیلم محمد رسول‌الله در واقع قرائت درست از اسلام و بسترساز ارتقای وحدت است که امیدواریم تاثیرگذاری لازم را در جامعه به دنبال داشته باشد و بتواند زمینه را برای افزایش وحدت و همدلی در کشور ایجاد کند

وی در ادامه از عرصه هنر به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای فرهنگی نام برد و بیان داشت: هنر و فرهنگ در واقع موجب رشد و تعالی هر جامعه‌ای است و هر ملتی که فرهنگ و هنر نداشته باشد، هویتی ندارد.

مرادی گفت: استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی برای انتقال و ترویج ارزش‌ها، همواره مورد توجه قدرت‌ها بوده، اما این حوزه در کشور ما متأسفانه مظلوم واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های گسترده دشمنان برای ضربه زدن به اسلام از آغاز تاکنون، اظهار کرد: ایجاد گروه‌های تکفیری با هدف نشان دادن چهره خشن از اسلام و توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام از اقداماتی بوده که دشمنان برای ضربه زدن به این دین الهی و جلوگیری از گسترش آن انجام داده‌اند.

مرادی ساخت فیلم محمد رسول‌الله را یک اقدام ارزشمند در راستای نمایش چهره رحمانی دین مبین اسلام خواند و اظهار کرد: ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اکران این فیلم در قالب پروژه‌ای بزرگ در سطح کشور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های بسیار خوب مسئولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در کردستان و استاندار کردستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، بسترهای لازم را برای بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از دیدن این فیلم فراهم کرده است.

به گفته مرادی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این فیلم هر روزه در ۳ سانس ۱۵، ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می شود و اکران این فیلم را در دو شهرستان کامیاران و سقز در برنامه داریم.

محمد رسول الله(ص) حاصل حدود ۱۰ سال فعالیت هنرمندان مختلف سینمای ایران و جهان است که حکایت سینمایی دوران جاهلیت و سپس عام‌الفیل و ولادت حضرت پیامبر(ص) و تا حدود سن ۱۲ سالگی ایشان را به تصویر کشیده است، این فیلم با نگاه حضرت ابوطالب، عموی پیامبر و با روایت شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما