تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
۰
کد مطلب : ۲۶۵۸۲

مراسم سخنراني و مداحي ايرانيان در حرم علوي برگزار شد

مراسم سخنراني و مداحي ايرانيان در حرم علوي برگزار شد
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از نجف اشرف، در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين رجبي بيانات مبسوطي را در باب فضيلت امير مومنان(عليه السلام) و اهميت معرفت نسبت به ايشان بيان نمود و گفت: ايمان داراي مراتب و درجاتي است، البته ايمان به تنهايي نمي تواند انسان را به درجات بالا برساند، ايمان ده درجه دارد اما در سايه معرفت است كه انسان به حدكمال از ايمان مي رسد.

حجت الاسلام والمسلمين رجبي بيانات با اشاره به سخني از مرحوم علامه طباطبايي كه مي گويد: خيلي از فرقه هاي انحرافي مشكل معرفت دارند نه ايمان، اظهار داشت: تمام فرقه هاي انحرافي كه جهنمي شدند و ديگران را هم گمراه نمودند مشكل كمبود معرفت داشتند نه كمبود ايمان. خوارج خدا را قبول داشتند با امير مومنان(عليه السلام) هم كه جنگيدند، اما چون معرفت نداشتند به انحراف كشيده شدند.

وي با تاكيد به زيارات ائمه هدي (عليه السلام) و امامزادگان بزرگي همچون حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله عليها) افزود: عارف به حق بودن است كه برات بهشت است نه صرف زيارت.

حجت الاسلام والمسلمين رجبي بيانات بيان داشت: حال كه معرفت حقيقي و كامل به اميرالمومنين(عليه السلام) و اولاد طاهرين ايشان مقدور نيست به قدر تشنگي بايد از اين درياي گهربار چشيد و هر آنچه اهل بيت (عليه السلام) در باب فضيلت امير مومنان(عليه السلام) فرموده اند ذره اي از درياي بيكران بوده و در حد درك و تعقل بشر فرموده اند. لذا برخي علي الهي و اهل حق شدند.

وي اشاره اي هم به ولادت امام رضا(عليه السلام) نمود و ايشان را پرچم دار اثبات ولايت دانست و به حديث سلسه الذهب اشاره نمود و اينكه به شرطي لااله الاالله حصن و قلعه محكم است كه با ولايت باشد.

درادامه با مداحي مداح اهل بيت(عليه السلام) حاج مهدي سلحشور در وصف اميرمومنان و حضرت عباس(عليها السلام) و دعا براي فرج امام زمان (عج) و سلامتي نايب برحقش مقام معظم رهبري و پيروزي مجاهدين حق عليه باطل جلسه به پايان رسيد.
مرجع : حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما