تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۶۸۱۱

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی درگذشت

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی درگذشت
آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت. ایشان از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بودند.
فرزند آیت‌الله خزعلی ضمن تایید این خبر اظهار کرد: پدرم پس از تعطیلات نوروز و بستری شدن در بیمارستان اوضاع جسمی مساعدی نداشتند و ساعتی پیش از دنیا رفتند.

آیت‌الله خزعلی صاحب تفسیر «انوار جاودان» بود که در بحث‌های خود بحثی روشمند ارائه داده بود و توجه ایشان به روایات نیز در عین ارائه یک تفسیر قرآن به قرآن قابل توجه است. کتاب «حمد» نوشته آیت‌الله خزعلی با موضوع نگرشی بر نکات تفسیر سوره حمد و برخی نکات دیگر نیز اسفند سال گذشته رونمایی شده بود.

آیت‌الله خزعلی همچنین رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را در رشته حفظ کل قرآن و در سال ۱۳۶۵ کسب کرده بودند. ایشان در چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۱۷ فروردین ماه ۱۳۶۵ در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد، توانسته بودند چنین مقامی را کسب کنند. در آن دوره از مسابقات قرآن ۵۶ نفر از ۱۹ کشور جهان شرکت کرده بودند و چهار داور خارجی به همراه پنج داور ایرانی قضاوت این مسابقات را بر عهده داشتند.

آخرین کتاب ایشان با عنوان «تفسیر سوره حمد‬‎ قرآن کریم» ‫که به گفته ایشان حاصل عمرشان بود، اسفندماه سال گذشته از سوی انتشارات خیمه منتشر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما