تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
۰
کد مطلب : ۲۶۸۴۷

همایش پیرغلامان آفتاب در کاشمر برگزار می شود

همایش پیرغلامان آفتاب در کاشمر برگزار می شود
محمد غلامرضاپور گفت: همایش یک روزه پیرغلامان خراسان رضوی با حضور ۳۵۰ نفر از پیرغلامان، مداحان و شعرای آیینی از شهرستان‌های خراسان رضوی در روز عید سعید قربان و در حسینیه حیدری کاشمر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش برای نخستین‌بار به صورت استانی و به میزبانی شهرستان کاشمر برگزار می‌شود، گفت: تاکنون همایش پیرغلامان به صورت کشوری و در مراکز استان‌ها برگزار می‌شد لذا با پیگیری‌های مستمر موفق شدیم این همایش را به میزبانی کاشمر در دومین روز مهرماه برگزار کنیم.

دبیر نخستین همایش پیرغلامان خراسان رضوی استقبال از مهمانان در بدو ورود به شهرستان و بازدید از اماکن زیارتی و حسینیه‌های بزرگ شهرستان را از برنامه‌های این همایش در کاشمر عنوان کرد و یادآور شد: در همایش پیرغلامان آفتاب از ۱۵ مداح، شاعر آیینی و خدمتگزاران اهل بیت(ع) که به کسوت پیرغلامی نایل آمدند تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس کانون مداحان کشور و مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان رضوی از مهمانان ویژه این مراسم هستند، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده قرار است یک دوره آموزشی دو روزه نیز بعد از این همایش برای مداحان شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با حضور رئیس کانون مداحان کشور برگزار شود.

غلامرضاپور با تأکید بر اینکه تاکنون برای حدود ۲۰۰ مداح در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد کارت شناسایی صادر شده است، اظهار داشت: در حال حاضر نیز مدارک ۱۵۰ مداح دیگر برای صدور کارت شناسایی در دست اقدام است.
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما