تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۶۸۹۷

حرم حضرت عبدالعظیم میزبان عاشقان اهل بیت(ع)

حرم حضرت عبدالعظیم میزبان عاشقان اهل بیت(ع)
در سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و آغاز ایام مسلمیه، شهرستان های استان تهران غرق در ماتم و عزاست و مردم ولایتمدار این استان در سوگ شهادت امام محمد باقر(ع) به اقامه عزا پرداختند.

مردم شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، شهریار، اسلامشهر، شهرقدس، ملارد، پردیس، رباط کریم و سایر نقاط استان تهران دیشب و امروز در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

استان تهران سیاهپوش شهادت امام محمد باقر(ع)

برخی از محبان اهل بیت عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه صلواتی و دود کردن اسپند از عزاداران و شهروندان در نقاط مختلف استان تهران پذیرایی کرده و رونق خاصی را به محفل شهادت امام پنجم شیعیان دادند.

حضور نوجوانان و جوانان در مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) یکی از ویژگی های بارز مراسم شهادت این امام همام بود و این پیام را به تمام دشمنان مکتب اهل بیت رساند که آینده سازان کشور با هر سلیقه و شکلی، هیچگاه از مکتب نورانی اسلام جدا نخواهند شد.

حضور پررنگ جوانان در مراسم شهادت امام باقر(ع)

امامزادگان واجب التعظیم، مساجد و حسینیه های استان تهران کانون تجمعات مردم ولایتمدار و متدین تهرانی بود که از نقاط دور و نزدیک خود را به مراسم شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت رسانده بودند.

همچنین در برخی از مناطق استان تهران نیز بنر و تبلیغات محیطی متناسب با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) نصب شده اما در برخی شهرستان های استان تهران، این موضوع مورد غفلت مدیریت شهری و نهادهای فرهنگی قرار گرفته است.

همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، اگرچه شهرستان های استان تهران غرق در ماتم و عزاست اما کانون تجمع مردم ولایتمدار استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

حرکت دسته جات عزاداری در شهرری همزمان با ایام مسلمیه


همزمان با آغاز ایام مسلمیه، طبق یک آیین سنتی و دیرینه مراسم عزاداری ایام مسلمیه با حرکت دسته جات عزاداری در شهرستان ری برگزار و مردم ولایتمدار این شهرستان به عزاداری پرداختند.

هیئات مذهبی شهرستان ری همزمان با شب شهادت امام محمد باقر(ع) و ایام مسلمیه با راه انداختن دسته جات عزاداری به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حرکت کرده و در صحن به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

مراسم مسلمیه هر سال در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل نماینده امام حسین(ع) برگزار می شود و عزاداران عقیده دارند که شرکت در این مراسم اعلام آمادگی برای برگزاری باشکوه ماه محرم است.

حضور در مراسم عزاداری تجدید میثاق با اهل بیت است

محمد ترابی یکی دیگر از عزاداران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حضور در مراسم عزاداری و سوگواری نوعی تجدید میثاق با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است و اوج ارادت ما را به اهل بیت نشان می دهد.

وی افزود: خوشبختانه هر سال شاهد برگزاری پرشورتر مراسم عزاداری و سوگواری شهادت اهل بیت عصمت و طهارت هستیم که این نشان دهنده گسترش نور اهل بیت در دل های مردم است.

نقش امام محمد باقر(ع) در گسترش معارف شیعه

حجت الاسلام رضا غلامی کارشناس مذهبی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوران زندگی امام محمد باقر(ع) فرصتی را فراهم آورد تا این امام همام در گسترش فرهنگ ناب اسلامی قدم های کم نظیری را بردارد.

وی افزود: تربیت شاگردان متعدد که هر کدام از افراد شاخص عصر و زمان خود بودند، سبب شد تا معارف ناب اسلامی و اهل بیت به نقاط مختلف جهان صادر شود و همین امر دشمنان اسلام را دچار ترس کرد.

غلامی ادامه داد: حضور شاگردان امام محمد باقر(ع) در نقاط مختلف سبب شد تا معارف ناب اسلامی به دست بسیاری از افراد برسد و همین موضوع نقش برجسته ای را در گسترش معارف اهل بیت ایفا کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما