تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۶۹۱۹

آسیب دینداران مغرض بیش از معاندان است

آسیب دینداران مغرض بیش از معاندان است
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، شامگاه دوشنبه، در مراسم عزاداری امام باقر (ع)، با بیان اینکه در دورانی که این امام بزرگوار زندگی می کرد زمینه شکوفایی علمی بیش از گذشته فراهم بود، اظهار کرد: در آن دوران که استبداد بنی امیه رو به پایان بود و فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بارزتر و فراخ تر شده بود جا برای فعالیت های علمی و سیاسی توسعه یافته وجود داشت از این رو امام شروع به انجام این اقدامات در آن دوران کرد.

وی با استناد به حدیثی از امام باقر (ع) عنوان کرد: کمال انسان در فهم دین اوست از این رو هر چه میزان آگاهی انسان از دینش بیشتر شود او بزرگ‌تر و فهمیده‌تر شده و به ارزش و قیمت او افزوده می شود.

به عقیده وی، انسان از بدو تولد فاقد فهم و آگاهی است ولی در زمان مرگ باید صاحب اصول و ارزش های فراوانی باشد یابه عبارتی دیگر در زمان مرگ نباید دست خالی و بی قیمت از دنیا برود چرا که کمال، سعادت و ارزش آن ها در این مسئله نهفته است.

وی افزود: این که انسان از دین چه مقدار فهمیده، به معنای آن است که چگونه با والدینش رفتار کرده، چقدر با همسایه مدارا کرده، برای فرزند خود چه کرده و در نهایت چگونه در این دنیا در رفت و آمد بوده که باعث آزار و اذیت دیگران نشده است.

وی ادامه داد: این که انسان چگونه، کجا و چقدر از قرآن و اهل بیت پیامبر (ص) دفاع کرده و به تبع آن در زمان غیبت ولی عصر(عج)، از مقام عظمی ولایت و رهبری نظام حرف شنوی داشته مقدار فهم او را از دین نشان می دهد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما