تاریخ انتشار
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۶۹۵۰
قاضی عسکر:

۳۳۵ زائر ایرانی مفقود هستند/ امیدواریم تکلیف مفقودان تا امشب مشخص شود

۳۳۵ زائر ایرانی مفقود هستند/ امیدواریم تکلیف مفقودان تا امشب مشخص شود
سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به دیدار نماینده ولیعهد عربستان با وی، عنوان کرد: به نماینده ولیعهد عربستان اعلام کردیم که اگر پس از حادثه اگر می گذاشتید که تیم های اعزامی ما از هیئت پزشکی و بعثه به کمک مجروحان می رفتند آمار تلفات تا این حد افزایش پیدا نمی کرد و از همه بدتر تا اکنون جنازه ها را نگه داشته و تا پاسی از شب نتوانسته بودند جنازه ها را از محل خارج کنند.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: اکنون آنچه برای ما مهم است روشن شدن شرایط مفقودان است. در حال حاضر ۱۳۱ نفر فوتی قطعی در این حادثه داریم و حدود ۸۳ نفر مجروح داریم که خوشبختانه این افراد به بیمارستان ایران در مکه منتقل شده اند.

وی وضعیت مجروحان حادثه را خوب توصیف کرد، اما گفت: تا شب گذشته ۳۶۵ نفر مفقودی داشتیم که ۳۰ نفر انها از شب گذشته تاکنون پیدا شده اند و کسانی که فکر می کردیم گم شده اند سالم یا با جراحت های جزئی بازگشته اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: ما اعلام کرده ایم که خواهان حضور در سردخانه ها و یافتن و شناسایی فوتی های حادثه هستیم و امیدواریم تا امشب این مسئله رخ دهد. امیدواریم تا امشب تکلیف مفقودان مشخص شود.

بر اساس آخرین اعلام سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرده است: ۲۵ مجروح ایرانی دیگر حادثه منا روز گذشته در بیمارستان های عربستان شناسایی شده اند و به این ترتیب تعداد زائران مجروح ایرانی به ۸۵ نفر رسیده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما