تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۶۹۶۳
آیت الله نوری همدانی:

برای معرفی غدیر باید بیشتر تلاش شود

برای معرفی غدیر باید بیشتر تلاش شود
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: باید واقعه غدیر همچون عاشورا و کربلا برای همگان معرفی شود و شاهد این باشیم که در روز غدیر همچون روز اربعین ۲۰ میلیون نفر اجتماع کنند.

وی عنوان کرد: ما شاهد این بودیم که در روز اربعین ۲۰ میلیون زائر در کربلا اجتماع کرده بودند و این نشان می‌دهد که عاشورا برای مردم شناخته شده و جریان امام حسین(ع) به گونه‌ای بود که از‌‌‌ همان ابتدا برای مردم بازگو شده است.

استاد برجسته حوزه عنوان داشت: اگر از ابتدا مسئله غدیر را بیان می‌کردند و برای مردم نهادینه می‌شد امروز شاهد شور و حرکت عظیم مردم در روز غدیر بودیم.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر بسیار مهم است، ابراز کرد: مهم‌ترین مسئله زندگی انسان‌ها حکومت است. ما پیامبر و امامت را منصوب توسط خداوند می‌دانیم زیرا خداوند ویژگی و شایستگی افراد را به خوبی می‌شناسد و در قرآن کریم عنوان شده که انتصاب به نبوت الهی است و امامت نیز همین‌گونه است.

شیعه از زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) وجود داشته است

آیت الله نوری همدانی افزود: در مناظره‌های اهل سنت بیان می‌کنند که شیعه پس از جنگ صفین ایجاد شده در حالی که از‌‌‌ همان ابتدا که پیامبر گرامی اسلام(ص) امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کردند شیعه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه غدیر واقعه برحقی است و باید حق را با قدرت اظهار کرد، تصریح کرد: واقعه غدیر باید در متن شهر و کوچه برای مردم بازسازی شده و به مردم بازگو شود و نباید این عمل در گوشه و کنار شهر انجام شود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: مردم روز غدیر را گرامی بدارند و نشان دهند که به ولایت و امامت تا چه اندازه اهمیت قائل هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه پس از واقعه غدیر به ولایت ظلم شد و از این رو لازم است مسئله غدیر را زنده نگه داریم و آن را در برابر دشمن اظهار کنیم.

واقعه غدیر در ۱۳۲ شهر بازسازی می‌شود

در ابتدای این دیدار فرمانده سپاه قم اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در بازسازی واقعه غدیر حضور می‌یابند و سال جاری نیز این واقعه برای پنجمین بار توسط بیش از ۱۰۰ هنرمند بازسازی می‌شود.

سردار غلامرضا احمدی ادامه داد: امسال در ۱۳۲ شهر کشور واقعه غدیر بازسازی می‌شود و این عملی است که از شهر قم الگوگیری شده است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما