تاریخ انتشار
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۶۹۸۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح کرد:

نقش مؤثر مداحان در ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر

نقش مؤثر مداحان در ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر
ناصر مقدم شامگاه جمعه در همایش مداحان و شاعران آئینی با عنوان ستایش گران اهل‌بیت(ع)، به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: فلسفه قیام عاشورا بر پایه ارزش‌های دینی و اسلامی بود.

وی اظهار داشت: اگر فریضه مهم و واجب امربه‌معروف و نهی از منکر اجرا نشود فساد جامعه را فرامی‌گیرد که تبعات زیادی هم به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نقش مؤثر مداحان و شعرای مذهبی در ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مداحان و شعرای اهل‌بیت(ع) می‌توانند در تشویق مردم به اجرای این واجب الهی مؤثر باشند.

مقدم تأکید کرد: شاعران و مداحان اهل‌بیت(ع) در هرزمانی می‌توانند مردم را به اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر توصیه کنند و در این راستا افرادی که در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند آنان را قبول دارند و سخن و توصیه مداحان را قبول خواهند کرد.

وی گفت: مداحان می‌توانند در سروده‌های خود برای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر مؤثر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر را یک امر همگانی عنوان کرد و یادآور شد: در توسعه و تعمیق این فریضه مهم باید همه مشارکت کنند.

در ادامه این مراسم رئیس کانون مداحان استان زنجان گفت: سازمان‌دهی دوره‌های آموزشی از برنامه‌های مهم کانون مداحان استان زنجان است.

اکبر نور بهمنی تصریح کرد: هنر مداحی ازجمله هنرهایی است که موردتوجه اهل بیت(ع) و ائمه اطهار بوده است.

رئیس کانون مداحان استان زنجان بیان کرد: کانون مداحان برای تربیت مداحان متخصص برنامه‌های متنوعی را در طول سال برگزار می‌کند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما