تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
۰
کد مطلب : ۲۷۰۵۹

تاکنون هیچ زایر ایرانی مشکوک به کرونا نبوده است

تاکنون هیچ زایر ایرانی مشکوک به کرونا نبوده است
اولین گروه زائران حج تمتع امسال که از استان‌های البرز و مرکزی بودند دوشنبه ساعت ۱۳.۳۰ و با تأخیر از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد کشور شدند.


این گروه از زائران در حالی پا به میهن گذاشتند که حج امسال از خیلی جهات با سال‌های گذشته فرق می‌کند، بعد از سقوط جرثقیل و فاجعه منا زائران با ویروس کرونا در مقابله هستند؛ بنا به گزارش مسئولین تاکنون هیچ زایر ایرانی مشکوک به این بیماری نبوده ولی با این‌حال تحت معاینه مسئولین بهداشت قرار گرفته‌اند.

منوچهر سپاسی نماینده حج و زیارت در شرکت‌های فرودگاهی کشور در گفتگو با خبرگزاری ایکنا گفت: امکانات به‌صورت مناسب در ابتدای ورودی در ۱۹ فرودگاه اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته تا در این نقطه صفر افراد تحت معاینه قرار بگیرند؛ هم‌چنین بر طبق اعلام این وزارتخانه در هر پرواز نماینده وزارت بهداشت هستند تا برای شناسایی بیماران احتمالی در حین پرواز وارد عمل شده و به قرنطینه تحویل داده شوند.


وی در مورد طریقه شناسایی مبتلایان گفت:طریقه شناسایی بیماران احتمالی یکی خوداظهاری است و دیگری معاینه قرنیه چشم، تب و درجه حرارت بدن و این‌که مدیر کاروان یا روحانی کاروان اعلام کنند که این افراد از فرودگاه به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.

بنا بر گفته حجاج مسئولین عملکرد قابل قبولی داشته اند.

قابل ذکر است حجاج ایرانی با مبتلایان به کرونا برخورد نداشته‌اند.


بر همین اساس حجت‌الاسلام مجتبی زال مسئول فرهنگی فرودگاه افزود: قطعا آلودگی‌های عربستان باعث ایجاد و شیوع هر ساله بیماری‌های مختلفی می‌شود پارسال ابولا و امسال کرونا که واگیردار هم هست. این بحث کشور ما به تنهایی نیست بلکه در جهان اسلام این امر باید تبیین شود و هم بهداشت، امنیت و هم نظم آن‌جا باید به‌درستی برقرار شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما