تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
۰
کد مطلب : ۲۷۱۲۵

آموزش فشرده زبان عربی ویژه زائران اربعین حسینی انجام می‌گیرد

آموزش فشرده زبان عربی ویژه زائران اربعین حسینی انجام می‌گیرد
مؤسسه طلوع حق به مناسبت اربعین حسینی اقدام به برگزاری کلاس‌های فشرده زبان عربی توسط مدرس علوم عربی رحیم کثیر، کرده است.

از اول آبان‌ماه این کلاس که تعداد جلسات آن ۱۵ ساعت است یک‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان جمالزاده، بعد از خیابان فرصت شیرازی ، پلاک ۲۰۱، درب حیاط، مؤسسه طلوع حق برگزار می‌شود.

این دوره برای دانشجویان حضوری به صورت رایگان برگزار می‌شود و فقط مبلغ ۵۰۰۰ تومان بابت اطمینان از حضور دانشجویان اخذ می‌گردد.

هدف از برگزاری دوره مذکور آماده‌سازی زبان‌آموزان برای سفر زیارتی اربعین حسینی و ایجاد مهارت مکالمه و برقراری ارتباط با مردم عراق است لذا محوریت کلاس، آموزش مکالمه به لهجه عراقی خواهد بود.

منابع مورد استفاده در کلاس، کتاب «معکم فی العراق (همراه شما در عراق)» تألیف دکتر شاکر العامری و دکتر علی ضیغمی به همرا سی دی آموزشی صوتی است.

همچنین از جزوه جملات و اصطلاحات پرکاربرد لهجه عراقی نیز استفاده خواهد شد؛ روش تدریس در کلاس‌های مکالمه روش مشارکتی و فضاسازی عربی است.

همچنین در ابتدا لازم است تا زبان‌آموزان تعدادی از ساخت‌های زبانی «قالب های زبانی» پرکاربرد را فرا گیرند، که این به منزله ورود آنان به فضای مکالمه عربی است.

در پایان دوره زبان‌آموزان قادر به برقراری ارتباط با یک عرب عراقی در موضوعات عمومی و روزمره خواهند بود. در ابتدا سعی خواهد شد تا زبان‌آموز توان ابراز نیازهای اساسی و امور روزمره خود را به لهجه عراقی به دست آورد اما گرایش مکالمات فضای اربعین حسینی، اماکن و شهرهای زیارتی، مسائل مذهبی و اعتقادی ومسائل روز جهان اسلام خواهد بود.

بدیهی است که بسیاری از این فضاها با دیگر مکان‌ها همپوشانی دارد و می‌توان از این جملات در جاهای دیگر نیز استفاده کرد؛ به طور کلی در پایان این مرحله زبان‌آموز به سطح مقبولی از تکلم لهجه عراقی دست می‌یابد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما