تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۷۱۳۸

لازم باشد در پیگیری حادثه منا از زبان اقتدار هم استفاده می‌کنیم

لازم باشد در پیگیری حادثه منا از زبان اقتدار هم استفاده می‌کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، شنبه ۱۱ مهرماه، در مراسم استقبال از پیکرهای جان‌باختگان فاجعه منا، با تشکر از حضور مسئولان در این مراسم، گفت: اولین قدم از اقدامات دولت به انجام رسید و تعدادی از اجساد پاک قربانیان به کشور بازگردانده شد و مراسم تشییع فردا در استان‌های محل اقامت این عزیزان انجام می‌شود.

وی افزود: دومین اقدام، شناسایی سایر اجساد مطهر است که انجام می‌گیرد و سایر اقدامات به‌دنبال آن پیگیری خواهد شد.


رئیس‌جمهور تأکید کرد: باید روشن شود که در این حادثه افرادی مقصر بود‌ه‌اند یا نه و اگر ثابت شود عده‌ای از مأموران سعودی مقصر بوده‌اند، ما به‌هیچ وجه از خود عزیزانمان نخواهیم گذشت.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه زبان ما در این حادثه زبان ادب بوده و از ابزار دیپلماسی استفاده شد، اظهار کرد: اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی از زبان اقتدار خود استفاده خواهد کرد.

دکتر روحانی، این فاجعه را آزمونی بزرگ برای همه از جمله دولت و ملت ایران، دولت عربستان سعودی و نیز سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: باید واقعیت این مسئله به طور کامل از طریق یک کمیته حقیقت‌یاب برای همگان روشن شود و همه کشورهای اسلامی باید بدانند چرا این حادثه به وقع پیوست و مطمئن باشید ملت ما در این آزمون بزرگ پیروز و سرافراز خواهد شد. همچنین مقامات جمهوری اسلامی ایران، در این حادثه با یکپارچگی و صبر و متانت، سرافراز بودند.

روحانی ادامه داد: بنده از مقامات این کشور از جمله وزیر محترم بهداشت به دلیل تلاش‌های زیادی که انجام دادند تا اجساد جان‌باختگان به کشور بازگردانده شود، از سازمان حج و زیارت، بعثه رهبری، وزیر امور خارجه که تلاش‌های بسیاری در سازمان ملل انجام دادند، از وزیر کشور، از رؤسای قوای مقننه و قضائیه و مخصوصا از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل درایت و بیان مقتدرانه ایشان در این حادثه تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت همچنان پیگیر این حادثه خواهد بود تا ابعاد این حادثه روشن شود و نتیجه را به اطلاع ملت ایران خواهد رساند.

وی ادامه داد: ما این حادثه را به ملت ایران که عزیران خود را در این حادثه از دست دادند تسلیت می‌گوئیم و برای مجروحین شفای عاجل و برای خانواده‌های بازماندگان آروزی صبر داریم و انشاء‌الله خداوند متعالی جایگاهی والا به شهدای این حادثه اعطا خواهد کرد.

رئیس‌جمهور در پایان اظهار کرد: انشاء‌الله همه ما بتوانیم در احترام به این عزیزان و پیگیری خون آنان پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما