تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۸۱۶

نسخه ديجيتالی كتاب «وهابيت و بازنگری از درون» منتشر شد

نسخه ديجيتالی كتاب «وهابيت و بازنگری از درون» منتشر شد
به گزارش خيمه، سيد محمد بن علوی المالكی از معدود علمای حجاز بود كه با تكيه بر كرسی تدريس در دانشگاه‌های عربستان و وعظ در مسجد الحرام با شجاعتی قابل وصف به نقد وهابيت پرداخت.

اين كتاب نفيس با عنوان «مفاهيم يجب ان تصحح» در عربستان سعودی عرضه شد ولی با عكس‌العمل شديد برخی علمای حنبلی روبه‌رو شد و نويسنده آن از سوی علمای جامد طرد و تكفير شد؛ به گونه‌ای كه مدت‌ها مولف آن در محاصره و تحت نظر بود و چاپ و انتشار اين كتاب ممنوع شد؛ ولی اين امر مانع انتشار اين اثر ارزنده نگشت؛ بلكه در كشورهای گوناگون از جمله: مصر، سوريه، امارات، پاكستان، مغرب و .... مكرر به چاپ رسيد و مورد استقبال دانشمندان اهل سنت قرار گرفت.

خصوصيت منحصر به فرد اين كتاب به پاسخگويی شبهات و ايرادات وارده از سوی وهابيت (كه با هدف زيرسؤال بردن اعمال شيعه بود) می‌پردازد اين است كه از سوی فردی تأليف شده كه سال‌ها به عنوان يكی از علمای بزرگ وهابيت در مسجد الحرام به تبليغ می‌پرداخته و در اواخر عمر وظيفه خويش دانسته تا خطاها و برداشت‌های اشتباه را اصلاح و تا حدی دين خود را به پيامبر (ص) ادا كند و تمامی پاسخ‌های او مستند به كتب و روايات مورد تأييد اهل سنت و جماعت است و حساسيت فوق‌العاده‌ای كه در انتخاب احاديث و استنادات به كار گرفته است جای هرگونه شك و شبهه را در اصلاح مفاهيم مذكور از بين برده است.

اين كتاب كه در سه فصل سامان يافته است به همت نشر مشعر وابسته به حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت در 168 صفحه و با بهای 850 تومان در اختيار عموم علاقه‌مندان به مباحث اعتقادی قرار گرفته است.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما