تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
۰
کد مطلب : ۲۸۳۹۳
شهردار مشهد:

آیت الله مرعشی پاسبان فرهنگ تشیع است

آیت الله مرعشی پاسبان فرهنگ تشیع است
سیدصولت مرتضوی صبح سه شنبه در آیین تجلیل از خادمین کتاب «بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی» در محل فرهنگسرای غدیر مشهد با اشاره به تربیت شاگردان بسیار توسط آیت الله مرعشی نجفی در طول دوره حیات ایشان گفت: آیت الله مرعشی نجفی را از جمله مردان بزرگ دوران حاضر می توان نام برد که فعالیت ۶۸ ساله و تربیت شاگردانی بزرگ در مراکز مهم علمی و دینی توسط ایشان زبانزد همگان شده بود.

شهردار مشهد آیت الله مرعشی نجفی را پاسبان فرهنگ تشیع دانست و خاطرنشان کرد: ایشان توانست با تاسیس کتابخانه ای بی نظیر در قم بسیاری از دانشجویان را از علوم و دانش موجود در این کتابخانه بی نظیر بهره مند سازد.

وی تربیت شاگردان مبارز و تلاش در تدوین نظریه ولایت فقیه را از جمله خدمات آیت الله مرعشی نجفی دانست و تاکید کرد: امروز برای ما اهمیت دارد که خدمات ارزنده و بی شائبه ایشان در راه ترویج فرهنگ اسلامی و اعتلای کلمه الله بیش از پیش پاس بداریم.

وی همچنین با اشاره به وجود ناامنی های بسیار در منطقه و در اطراف ایران تاکید کرد: ارزش اقتدار و قدرت ایران در حالی درک می شود که دنیا در ناامنی به سر می برد و این ناامنی به قلب اروپا نیز نفوذ کرده است.

شهردار مشهد ادامه داد: امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدایی است که مصداق آیه «کونوا بردا و سلاما» هستند و امنیت را به این سرزمین به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل انقلاب که بسیج را میقات و جایگاه پابرهنگان دانستند، اظهار کرد: بسیج محلی برای گردهمایی بندگان مخلص خداست و باید به طور دائم این ابداع بزرگ رهبر کبیر انقلاب را مورد تجلیل قرار دهیم.

مرتضوی با اشاره به فرمایش امام خمینی در مورد بسیج با این مضمون که «بسیج لشکر مخلص خداست» افزود: با توجه به این جملات رهبر انقلاب معقتدم آیت الله مرعشی نجفی از علمایی است که در تاریخ اسلام و تاریج تشیع همچون نیرویی بسیجی وار خدمت می کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از خادمین برگزیده کتاب مشهد تقدیر به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما