تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۸۴۲۴

انتقال زائران از مرز مهران تا زرباطیه عراق توسط سپاه/ ایجاد پست هوایی سپاه برای شرایط اضطراری

انتقال زائران از مرز مهران تا زرباطیه عراق توسط سپاه/ ایجاد پست هوایی سپاه برای شرایط اضطراری
سردار "یعقوب سلیمانی"، مسئول سازمان اردویی و راهیان نور بسیج در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایلام بیدارمستقر در مرز مهران اظهار کرد: سپاه پاسداران براساس وظیفه تکلیفی خود ستاد اربعین را از چند ما گذشته راه اندازی کرده و نمایندگان خود را در کمیته های اربعین سپاه معرفی و بکار گرفته است.

وی گفت: در این زمینه سپاه اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است که در دو بخش است یکی در داخل کشور و دیگری در داخل خاک عراق با رویکرد اینکه مردم عراق و مسئولان و مردم عراق میزبان هستند انچه که در توان بوده و مقدورات بوده برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول افزود: به جهت اهمیت کار اولین گامی که سپاه برنامه ریزی کرده از اول آذر ماه راهیان نور به صورت موقتی متوقف کرده و از کلیه ظرفیت های مناطق یادمانی از جمله اسکان و ترابری، زائرسراها و هر آنچه امکاناتی که برای راهیان نور بوده در اربعین بکارگیری شده است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج ادامه داد: تلاش سپاه امیرالمؤمنین(ع) و همکاران ما در این مجموعه در کنار سایر مردم و دستگاه ها ایجاد اردوگاهی شش هزاری نفری در پایانه مرزی مهران بوده است.

سلیمانی بیان کرد: در بحث فضاسازی کارهای فرهنگی اقدامات خوبی از سوی سپاه استان ایلام صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:سپاه امسال اقدام به تهیه ۲۰۰ دستگاه کامیون و تریلر لبه دار کرده تا بتوانند زائران را از مرز مهران تا کوت و زرباطیه منتقل کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: برنامه ای که کمیته زیرساخت ها و ترابری ستاد اربعین کشور به سپاه محول کرده انتقال زائران از پارکینگ های مهران تا مرز است و در این زمینه سپاه با یک سری دستگاه های مینی بوس کامیون و اتوبوس و با مشارکت سایر دستگاه ها هماهنگی های لازم را برای انتقال زائران در این مسیر انجام داده است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج همچنین از ایجاد پست هوایی در شرایطی که بتواند از آن استفاده کند از اقداماتی است که سپاه ایجاد کرده و یک پست هوایی در مهران و خوزستان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
مرجع : راه دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما